måndag 31 december 2012

Okunnighet...

...är en svaghet, speciellt när man i dagens utbredda IT-samhälle kan ta reda på fakta hur snabbt och enkelt som helst.
Inatt när jag passerade "dagtidarnas" kontorsdörrar så satt det upptejpade affischer lite här och var på dörrarna. Vi är ju starkt indelade i Luleå-/ Skellefteåfans när det kommer till hockeyn och så länge det är på en bra nivå så är det bara roligt att munhuggas och plojas.
Dom aktuella affischerna är just ploj!

Laget i mitt ❤

Jag suddade över namnet på en kollega som är namngiven på Luleås bild men som i själva verket avskyr Luleå och ist vurmar för västerbottningarna. Jag vill inte skylta med hans namn när han inte är tillfrågad och när bilden är fixad.

Grannarna

Det som är uppenbart är att den som varit framme här har varit lätt rolig men klumpig. Det finns google om man inte är så insatt i vad lagen heter!

Kolla på getingränderna- Luleå HC!

Okej att man kallar Chris Abbott för "Cristina Abbot", det gör inget för han spelar som en hel karl och det vet vi alla så fjollstämpeln får stå för skribenten ;)
Sen har Skellefteå ingen SM-titel sen -78 och man kan inte leva på 34 år gamla meriter. Förra och förrförra årens silver är bra- absolut- men ingen valör som gör att man kan kalla sig för Sverigemästare, eller?! Årets vinst är lite väl kaxig att ta ut i förskott, många matcher återstår och den som lever får se hur slutresultatet blir.
Sist men inte minst- kan man inte hålla isär LHC (Linköping) och LHF (Luleå) så ska man söka på internet eller skippa "skämtet" så man inte behöver skämma ut sig ;)
Just saying!

Nyår...

Jag får mysa och äta en god middag med min decimerade familj bestående av maken och halva barnaskaran, sen packar jag mig iväg till jobbet och lämnar en sjukstuga innehållande snor, feber och hosta.
Nån BigPommac gick såklart inte att uppbringa men i värsta fall får väl jag och kollegorna skåla in det nya året i bubbelvatten ;)

Jag önskar er alla ett gott slut och god fortsättning på det nya året! Ta hand om er och ha en trevlig kväll.
KRAM på er alla kända och okända läsare, jag hoppas vi ses nästa år oxå! ❤

OBS; ni fattar väl att jag tycker om dom kreativa tingen på jobbet, med eller utan stavningsproblem, okunskap och kaxighet ;)