tisdag 4 december 2012

En spännig typ...

...det är jag nog ibland. Min hörsel (som vissa typer klagar på) är extremt känslig ibland och så även efter läggning i kväll. Jag låg på helspänn eftersom jag tyckte mig känna igen tecknen från igår natt, Sallys kräknatt. Hon hostade mer och mer, knorrade i sömnen och kändes varm på huvudet- likadant var det som sagt igår. Jag låg och verkligen försökte slappna av för att kunna sova, när jag plötsligt hörde ett ansträngt ljud. Tempen visade på -20 grader när jag gick till sängs och tanken som slog mig vid oljudet var; luftvärmepumpen! Hade vi glömt stänga av den?! Vid så kalla grader ger den nämligen föga eller ingen effekt då den mest jobbar och isar av sig- onödigt slitage med andra ord! När jag återigen hörde ljudet så sprättade mitt huvud upp från kudden och åkte på sne för att höra bättre... Men vad var det som lät?! Inte luftvärmepumpen utan maken som var i startfasen för att börja sin "ligga-på-rygg-snarkning"
Tack och lov så vände han sig till sidoläge och så var det störmomentet över för stunden ;)

Förutom en överjävlig huvudvärk som startade imorse så har jag haft idel trevligheter idag. Jag nyttjade ett presentkort på en salong i Rosvik och fick mina ögonbryn plockade och färgade. Det var nog mitt livs mest noggranna, lugna och tidsmässigt långa brynfix men så blev det oxå ordentligt gjort! Tyvärr ska den duktiga Yvonne avsluta sin verksamhet så jag länkar inte till hennes sida.

På vägen därifrån knackade det inte bara på insidan av äggskalet, det bultade- huvudvärken gjorde sig mer och mer påmind. Åkte in till Pörni på Tistel och köpte lite ditt och datt, mitt slutresultat ska ni få se så fort jag fått tag på fyra stora blockljus. BästSvärfar har nämligen gjort en skitsnygg bordsljusstake åt mig.

Alldeles nygjord och naturell

Jag visade en bild på en önskvärd stake (ljusstake!) och snabbare än Lucky Luke knåpade han ihop den men med tillägg av lite egna idéer och jag pyntade den med bl.a mossa, äpplen, silverkottar, kulor och två tomtar. Som sagt, bilder på färdiga resultatet kommer :)

Sista roliga saken för dagen var ett trevligt julbord på Acusticum med mitt skiftlag samt ett till. Vi fick avsmaka ett julbord innehållande ca 80 saker, behöver jag tillägga att jag var kräkmätt när jag åkte hem?! ;) Jag menar, äta med måtta- vad är det?

Efter hemkomst har jag bara legat i sovrummet med snorpan. Matte fick vara kung över tv-dosan heeeela kvällen, min huvudvärk hade återgått till migrän-light! Tack vare ett hårt tablettintag så kan jag andas, se och som ni märker- skriva :) Men för att inte fresta på för mycket så säger jag godnatt med en bild på lillskrot och hoppas att huvudvärken och Sallykräkningar håller sig på långt avstånd!

Kram ❤