onsdag 26 december 2012

Hårfin gräns...

...mellan succé och katastrof!

Bovarna i dramat

Pojkarna i familjen fick varsin värsting i form av en radiostyrd bil som kör på barmark, i vatten, ja till och med i snö. Skithäftigt och glädjen var stor... ett tag... tills dom märkte att bilarna styrdes på samma frekvens vilket gjorde att dom inte kunde köra i närheten av varandra. Minuspoäng till oss föräldrar som inte kollat om det fanns två alternativa frekvenser (vilket det ofta finns på handkontrollen)
Vi får ta en diskussion om hur vi löser krisen, om vi ska återlämna en och hitta en lämplig ersättare *suck*

I övrigt var det en rätt lyckad julhelg. Kvällen innan julafton hade jag och BästMatte mys med Bingolotto, nygriljerad skinka på vissa mackor och sikromsmackor med hackad rödlök och gräddfil, givetvis med en god öl till :)

Matte har som mest jobbat hela helgen men jag har inte blivit ensam och övergiven för det.
På självaste julafton hade vi en stillsam dag/kväll med knytis, fem vuxna och snorpan. Vi såg tv, åt gott, öppnade några paket, drack oss fulla- på julmust då- och slappade i soffan. En väldigt annorlunda jul men det funkade ;)

Idag hade vi lilla julafton, ni vet den där (enda) förmånen (förutom vid födelsedagar) som skilsmässobarn får. Vi fikade oss sockerstinna, det öppnades paket och surrades i några timmar och jag tror (hoppas) att alla blev nöjda med dagen! Jag är då väldigt nöjd! Den stora missen var väl bilarna men det ska vi fixa till.

Snorpan är en hejare på att öppna paket, hon är så skicklig att inte ens hennes pappa upptäcker vad hon gör trots att dom sitter i samma rum ;)

"biiil, biiil, biiil"....upprepades under hela öppnandet :)

Så kan man oxå sova när man har fått en ny, fin docka

Vi fick en glad surprise en dag, ett taxibud med två paket som var från Tistels ägare Pörni med familj. Det första paketet innehöll en fin julgrupp med tulpaner, vi är ju allergiska mot ditt och datt här i hushållet så julgruppen var doftfri och anpassad för oss ;) Snorpan fick en superläcker tomte och det blev kärlek vid första ögonkastet!

Kraaaam

Anledningen till att jag mest bara lägger ut bilder på lillskrot är fortfarande pga att;
- Dom stora har lite mer integritet och måste tillfrågas varje gång, jag vill ge dom den valmöjligheten och då jag oftast impulsbloggar med mobilen så finns sällan tillfälle att fråga- och då blir det inte så många bilder på dom större vackerbarnen.
- Liten bryr sig inte än på många år och än så länge så är hon "min egendom".

Jag menar på intet sätt att favorisera Sally då jag skriver om och lägger ut bilder på henne men det faller sig naturligt. Det uppkommer mer "bloggmat" runt en 22-månadersunge än en 12-åring. Våra barn klagar inte och så länge dom, pappan och lillskrot inte protesterar så kör jag på!
Fast- bara för det så ska jag bjuda på en härlig syskonbild där våra hemmavarande stora barn poserar i sina nya pyjamasar och då inte alla blivit tillfrågade så suddar jag deras ansikten som för tillfället gör mindre snygga grimaser ;)

Älskade maken jobbar (vilken skräll va?!) och alla barn har krupit ner i sina sängar. Så har även jag gjort och nu ska jag dra en poker på paddan innan jag ska sussa i skarpt läge. The pain from hell kör slut på min ork och därför är det ljuvligt att ligga under varma täcket och lyssna på snorpans nätta andetag ❤

Jag tackar för mig med den här skärmdumpen från stora sonens blogg. Mammahjärtat svällde till dubbel storlek av hans fina svar på min kommentar! :) (inte för att det behövs så värst mycket normalt sett, blödig känslogurka som jag är!)

Kram och nattinatti ❤