fredag 7 december 2012

Jag vill slå...

...ett litet slag för denna fina idé som en tjej från Piteå lagt ut på Facebook. Jag väljer på eget initiativ att ta bort hennes namn och vill ni komma i kontakt med henne så får ni hojta till!

Bild lånad från fb med godkännande

Det finns fler än man tror, och närmare än man tror, som faktiskt tycker att julhelgen är pest. Som inte njuter av högtidens ledighet, goda mat, fina klappar, trevliga umgänge och den varma, ombonade stämningen. Människor som lider av ångest och dåligt samvete över att inte räcka till, att inte ha råd att ge sina barn en "ordentlig" jul.

Det finns barn som gruvar sig för att börja om skolan efter jullovet och den förhatliga stunden då läraren glättigt ber om en sammanställning av julhelgen, vad man har fått, vad man har gjort och var man har varit. Många åker bort på utlandsresor, skidsemestrar och äventyrsbadar mm mm. Ingen vill väl säga "jag har bara varit hemma, jag fick inga paket och vi var utan gran" Då drar man hellre en vals och målar upp en fin julupplevelse värd att berättas.

Vi kommer att köpa några presentkort på Barnens Hus eller Lekia och lämna in på Familjens Hus (öppna förskolan) så att dom i sin tur kan vidarebefordra ett fint kuvert till någon bättre behövande. Detta är ju högst frivilligt men för mig klickade det direkt och jag känner att jag säkerligen kan ge avkall på något onyttigt som jag garanterat skulle ha slösat dessa pengar på i annat fall ;)

KRAM