tisdag 4 december 2012

Nu jävlar...

...nu börjas det! Men tacka vet jag fjärrvärmen som vi grävde in i höstas;

Kl 8.30 på morgonen

Trots att vi har så bra värme inne så fjuttade jag igång en gosig brasa i kaminen i morse medan kaffet puttrade i perken. Lite morgonlyx för kära maken som fick ta sovmorgon tillsammans med utmattad dotter! ❤

Innan dess så började dagen med en rivstart. Stora dottern kom och väckte mig i soffan och ville ha skjuts till skolan. Jag bad henne gå ut och starta bilen och sopa av den medan jag fick liv i kroppen. Först när vi rullat ut från kvarteret sneglar jag på tempmätaren och höll på att få dåndimpen! Den visade -18grader!! Stackars bilelände som blev kallstartad i sån kyla. Och där satt jag, i pyjamas med öppen jacka utanpå och nakna fötter i gympaskor... Not so bright, men jag hade ju inte en julle om att det var svinakyligt! *brrr*

Anledningen till min soffsovning är inte osämja, snarare tvärtom. Vi har haft en sån här natt igen;

4.30 vaknade vi av en kraxande tjej som spydde en dutt i sin säng. Ingen magsjukelukt eller magsjukeförlopp på kräkningen så nu snurrar det i skallarna, vad åt och drack hon igår?! Vi måste ta kontakt med BVC igen, nu får dom hjälpa oss. Fyra polarbrödsluktande nattkräkningar på en månads tid räcker!

Eftersom jag alltid suttit i saccon med lillan så bytte vi av nu vilket gjorde att min onda kropp fick halvsova i soffan och assistera saccopappan vid varje kräkning.

Jag har lite fler intressanta saker att förtälja men det tar jag sen. Prio ett nu är att vila bort min annalkande migrän! Har julbord med jobbet om några timmar och jag vill så gärna dit och äta god mat i trevligt sällskap men som läget är nu så är det uteslutet :( Wish me luck!
Kram så länge ❤