måndag 17 december 2012

I fjorton dagar...

...är jag jobbledig. Det är nu hemmajobbet tar vid, det man inte orkar eller hinner under den hektiska arbetsperioden. Vanliga dödliga kan säkert kombinera både hem och jobb och barnskjuts och socialt umgänge men jag fixar inte det! Min värk och trötthet gör att jag koncentrerar mig på dom för tillfället viktiga sakerna.

Hejsvejs manöverrum och alla skärmar, vi ses till nyårshelgen! :)

Fem sorters bakverk har landat in i frysen i väntan på lilla julafton 26 dec- och mer ska det bli! Eftersom våra stora barn inte firar med oss på självaste julafton så kör vi mys, gofika och paketöppning med våra närmaste på annandagen istället, när kidsen kommit hem till oss. Kanske detta får bli snorpans stass, karamellsöta unge;

Hastköp på Ica, och se så nöjd lillskrot är över sina juliga kläder ;)

Granen plockades fram igår kväll och pimpades inför julen. Storbarnen åker till sina andra hem ikväll och kommer tillbaka på juldagen (det har jag nämnt tidigare va?! Seniltanten kommer inte ihåg!)
Jag är självutnämnd granchef här hemma, det har jag skrivit om förut- här- och förutom att jag är egen och ska bestämma allt så är jag tråkigt konservativ! Med andra ord, glöm meningen i gamla inlägget där det står att barnen "kikar in årets dresscode på granen"- den har varit i princip exakt likadan sista fem åren ;) Visst är det snyggt med alla nymoderniteter med olikfärgade granar men det går inte hem hos mig personligen. Jag vill ha en traditionellt grön gran och enhetligt pynt. Helst ska den se ut som en Disneygran som den som Piff, Puff och Pluto vandaliserar hos Musse Pigg- fast min ska såklart vara oförstörd ;)
Svårt att få till men jag jobbar på det!

Granen står så grön och grann i stugan...

Guld och rött är varma färger- me like!

Mitt hjärtelag Luleå Hockey spelade final i European Trophy igår och tyvärr var motståndarna Färjestad! Det hade varit lite roligare om det var nåt "nytt" istället för ett elitserielag som dom möter i vanliga fall men å andra sidan- detta visar att vi har rätt hög standard i Sveriges elitserie :) Även Brynäs och HV71 gick långt, dom tog slut i kvartsfinal.
Hur som- Luleå gick och vann!! Det spränger en 0-10-skala om man är en Luleå- supporter! :)

BästMatte är måttligt irriterad på vårat lokala paltblad PT och har ifrågasatt deras rapportering kring hockeyn och hipsvips så skulle vi ha Kuriren istället- utan att jag fick säga till om något! Så just för tillfället får vi två tidningar varje dag och jag kan säga att jag är hellre utan båda! Piteåtidningen har tyvärr tappat stinget sista tiden och Kuriren är en Luleå-tidning som rapporterar i huvudsak om händelser i Luleå med omnejd- inget som egentligen intresserar mig. Dagens upplagor visar dock ganska klart att Matte har en poäng när det gäller skriverier om Norrbottens representanter i landets högsta hockeyserie ;)

PT's notis "Luleå Hockey bäst i Europa" ligger längst ner i mitten på förstasidan. Undrar om det sved att måsta klämma in den lilla texten?!

Well well,det hjälps inte. Nu ska vi svischa iväg och göra nya pass på poppostationen.
Ha en bra dag!