söndag 30 december 2012

Huliganer...

...har pajat min ljuslykta som står på bron. Dess ljus ska lysa välkomnande vid ytterdörren men nu har lyktan gjort sitt :(

Glaskross! Det blev till att släcka dom brinnande ljusen när skärvorna regnade in

Barnarbete...

Huliganerna är kända för oss och kommer att få ett straff. Kanske en hel vecka med städning av alla allmänna rum.. eller snöskottning en månad.. fast mest effektivt är nog bandyförbud och det räcker med en dag för att det ska vara kännbart! Det är nämligen familjens två innebandyspelare som varit framme och (av misstag) smashat sönder glaset.
Nåväl, dom är lika älskade ändå ;) ❤

Bar-råtta...

Hockeyn i fredags var bedrövlig! En svidande förlust efter dåligt spel, men vi deppade inte ihop alldeles för det. Eftersom mamma och Lasse skötte snorpan så passade vi på och åkte in till en mysig, lugn bar i Luleå där vi tog några öl tillsammans med några andra trevliga Luleå-fans. Träffade en av mina kusiner med make och deras sällskap och det var en rolig överraskning!! :)

Trots måttligt intag så mådde jag som jag förtjänade dagen efter! När alkoholen ska ut ur kroppen får jag extra ont och jag blir trött och sover bort hela dagen. Värt det?! Nej! Det var jättetrevligt men inte värt skicket dagen efter! Har jag lärt mig något?! Antagligen inte! ;)

Jobb(ig)...

Min långledighet är över och jag ska ut en tolva natt, med start om ca två timmar. Känns tufft med tanke på mitt tillstånd men i vanlig ordning så är det bara att gilla läget. Jag skulle må bäst av inre tjänst när jag är i en dålig period men jag kan inte "kräva" det av mina kollegor så piller och vilja- då går det mesta! Vissa perioder på året borde jag vara sjukskriven men det funkar inte så i verkligheten. I förrgår var det hyfsat kallt, igår mildrades kylan och det snöade och blåste, idag är det nästan tö-läge. Såna väderväxlingar dödar mig en liten dutt! Tur att det går att komma igen! :) Nu blev det gnälligt och det var absolut inte min mening!

Gambler...

Jag har registrerat mig på en pokersida och när jag skrev med min stora USA-son så skrattade han och frågade om det var Matte som skrev när jag sa att jag skulle spela en stund! Va?! Fräckunge! ;) Som om det vore så otänkbart att morsan spelade poker?! Haha, jag ska väl erkänna att jag är orutinerad och usel- än så länge- men så kör jag bara på bord med insatserna 0,01/0,02 så jag spelar smått ;)

Kolla vilken "flop"! Ett ess på hand hade inte gjort ont! :)

Ja jösses vilket fint intryck jag måste göra på nya läsare och ni som inte känner mig! Pokerspelande alkoholdrickare som straffar barn. Håhåjaja, tur att jag och dom jag känner vet att det inte riktigt är så illa som det låter! ;)

Nähäpp, nu ska jag medicinera mig inför återträffen med mina bästkollegor. Det ska jag säga, att det är dom som gör det (extra) roligt att börja om efter ledigheten! Och tur att jag känner så eftersom vi får fira in kommande 2013 tillsammans, vi börjar 22 imorn :) Livet som skiftare är glamoröst värre!

Sköt om er!
KRAM