torsdag 13 december 2012

Våran buse...

...vet vad som gäller här i hemmet men lika fullt så skiter hon i det ;)

Hmm, vad gömmer sig under larven?!

Vid en närmare titt så visar det sig att det är en liten...

...smörgås som skjutsas runt i huset!

Allt tjat om att vi sitter vid bordet när vi äter verkar ha noll effekt!
Som jag har sagt förr, hennes söthet räddar henne måååånga gånger- och till er som nu vill påstå att hon kommer att bli bortskämd så vill jag bara säga en sak; jag är rädd att ni har rätt! ;)

Bortskämd med materiella ting- ja, kanske lite eftersom hon är nio år efter alla andra och således blir ensambarn hemmavid inom ca 10 år. Jag tror dock att hon blir mest bortskämd på annat sätt av sina omtänksamma syskon! Med kramar, soffmys, pulkåkning, högläsning ur bok, lyxtid i tonårsrum, smygsmakning av godsaker, lekar i lekrummet osv nu när hon är mini. Sen ser jag framför mig hur det kan bli övernattningar, fika på stan, besök på badhus, hämtning från skolan med mellis osv när hon är större. Sistnämnda kanske speglar min egen önskan som barn men jag hade inte fem äldre syskon så snorpan har bättre förutsättningar att få det såhär- och som den ögonsten hon är för dom stora idag så tror jag säkert att nåt av ovanstående kommer att slå in :)

Kolla in dessa små klipp, en riktig apelsin-sörplare ;) Hålet i första filmen har hon skalat fram alldeles på egen hand!

Mm, saften är god!

Mmmm, fruktköttet är ännu godare!

Envis, tjurig, busig, påhittig, över-sällskaplig, högröstad- men ack så söt ;)