måndag 3 december 2012

Min dejt...

...med farbror doktorn gick bra! Jag fick en ny medicin som jag ska äta i tre dagar, sedan ska vi ha telefonkontakt om en vecka för att se hur jag mår och om dosen ska dubbleras. Det halvlustiga är att det är en medicin riktad främst till epileptiker som jag ska knapra! Oftast testar man att ge fibropatienter lågdoserad antidepressiva läkemedel men detta har jag testat förr och det gav varken bättre sömn, mindre värk eller bättre humör ;) Många av dessa mediciner mot neuropatisk smärta är så lik varann och effekterna går in i varandra, därför kan man ge epilepsimedicin till en fibrotant som jag :)

Nån som har testat?

Effekten sitter i ca en vecka, därav endast tre dagars tablett-intag. Överdos lagras i fett (vilket jag har jävligt gott om nuförtiden!) och kan ge förgiftning. Inte önskvärt!

När man läser bipacksedeln så kryper tvivlet fram, det ska jag inte sticka under stol med! Erfaren medicinräv som jag är så vet jag att alla tänkbara biverkningar måste stå med på lappen och att risken att just jag ska drabbas av ditt och datt inte är överhängande stor... men...
Ja, kolla själva! Röd understrykning är sån skit som jag faktiskt dras med redan nu, innan jag påbörjat medicineringen. Det är ett axplock av mina eländen som drabbar kroppen, utöver bl.a koncentrationssvårigheter, stickningar, brännande känsla, trötthet, minnessvårigheter... Dom svarta strecken är såna biverkningar som jag garanterat drar på mig! ;)

Yeah right!

Sen det här då?!

Det vet jag väl inte förrän jag har provat köra? Det blir att övningsköra runt kvarteret, tur att det inte bor så många barn här ;)
Jag tror att ett besök hos optikern kan vara på sin plats för jag har fått extremt mycket sämre mörkerseende och mer dubbelseende så bilkörning på kvällstid är en rätt läskig upplevelse.

Om vi tar och skiter i det negativa då och går vidare till något mindre deprimerande så kan jag berätta att jag har världens finaste barn... mellan varven... ;)

Igår ordnade dom en överraskning åt mig medan jag var tvungen att sitta instängd i vardagsrummet. I köket väntade denna lunch;

Findukat :)

Rostade frallor, stekta ägg och julmust stod framme. Servetterna var fint vikta, julduken framplockad, ljusen tända och golvet dammsuget. Oh vilken glädje i mammahjärtat! :) Det behöver inte alltid vara mycket för att man ska uppskatta det!!

Sen skötte stora dottern så att jag kunde åka på årets scraphöjdpunkt- julfesten! Femtioen scrappare träffades på storstrand mellan kl 15 och 22. Vi åt julbord, pysslade, drack glögg, kaffe och saft, pysslade ännu mer, käkade peppisar, skumtomtar och frukt, hade julklappsutdelning och shoppade av Carina och hennes butik Scrap-ateljén. Jag fick inte så mycket gjort- i vanlig ordning- men jag blev glad i sinnet och njöt av sällskapet. (en altrad ask står färdig men den visar jag när mottagaren fått den :))
Tack alla ni som var där ❤