fredag 28 december 2012

Kräksjukan...

...måste ha slagit till hos vädergudarna igår. Det fullkomligt kräkte snö från molnen och jag som tycker att det räcker nu! Men det var väl på grund av det milda vädret, endast -10 grader :)

Idag är ordningen återställd med -20. Jag smet ner till stan en stund på fm och tänkte fynda lite nya tältdukar till min kroppshydda ;) jag parkerade i ett P-hus ca 30 minuter efter alla butiker öppnat och det fanns hyfsat gott om platser kvar. Gick runt i några butiker och faktiskt- jag har köpt några plagg och det är som konstigt för alla är svarta! Nog för att det är en gångbar färg och att svarta plagg kan trolla lite med kilona (sägs det) men ändå, lite tråkig är jag ju!

Nåja. Jag kan konstatera att jag är en usel shoppare! Rolig för butikerna kanske eftersom jag köpt allt annat än kläder som reas ut. Nu ljög jag, ett plagg var på rea men resten var det ordinarie pris på. Sen kanske jag är rolig för andra shoppare som är lite mer uppmärksamma än vad jag var! Det var först när jag kom in i en provhytt som jag upptäckte hur jag rallat runt ute i butiken;

En BH som vill vara med!

Visserligen i samma färg som tunikan (nämen.... svart!!) men ändå... Onödigt att se så slafsig ut ;)

När jag skulle ut från nämnda P-hus så höll hela proppskåpet på att gå! Jag tror varannan bilförare hade köpt sitt körkort på internet med tanke på hur dom körde! Vissa körde mot körriktning, andra stod med sina bilar i arslet på bilar som skulle ut från P-huset så att lämnande bil knappt fick plats att backa ut ordentligt från p-fickan! Idioter finns det gott om och jag tror att jag luftat majoriteten av svordomarna som finns på min repertoar.

Mina mellanbarn har åkt till sin andra familj, bonusdottern är i Ö-vik, bonussonen sover hos farmor och farfar och jag, snorpan och BästMatte är på väg till Lule. Mormor och Lasse ska ta hand om snorpan medan vi gör stan osäker ;) Nja kanske inte så allvarligt men vi ska heja fram vårt Luleå Hockey när dom möter Modo. En (eller flera) öl kan det nog oxå bli innan kvällen är slut :)

TACK ❤ underbara föräldrar för skötning av barn!! ❤

Have a lovely evening!
KRAM