lördag 8 december 2012

Jag älskar min...

...man väldigt mycket men idag har han testat mitt tålamod nog så hårt med sitt retande- och vad passar bättre än lite payback på mitt vis ;)

Detta blir alltså ett "hänga-ut-maken-inlägg eftersom det är han som matar min blogg med material idag. Innan lunch har han verkligen testat mig och jag kan meddela att han underskattar sin blondin till fru!

Efter frukostintag så säger han;
Matte: Joooo, jag var hos läkaren igår...
Jag: Va?! Varför det?
M: Han tyckte att jag skulle testa en ny sak. Eftersom jag är så slutkörd så ska jag under närmaste kvartalet vila middag 2-3 timmar/dag. Jag kan ju lika gärna ligga i soffan och vila upp mig, jag behöver inte nödvändigtvis sova. Nu när det är skidor på tv så passar det ju bra och han tyckte att jag gärna kunde bli serverad kaffe medan jag vilar.
Yeah right!

Frukosten är undanplockad och vi är på väg till "boin" för trevligt sällskap och surr. När vi kör förbi jobbet kommer en hemsk odör och jag rynkar på näsan;
J: Åh fy fan vad det luktar, är det jobbet eller du?
M: Ehh..det är jobbet *med dämpad röst*
J: Nähädu, det är du som har gasat! Fy, jobbet luktar ju godare än du!
Röken från skorstenarna kan lukta illa men inte mökfis!

Efter att vi passerat jobbet och kommit ut på 110-väg så hör jag "mummel, mummel" från framsätet.
J: Vad sa du, ska du köpa Shell?! (Finns inget Shell i Norrfjärden, bara ok och statoil)
M: Jag ska köpa en red bull! Har du en vaxpropp eller?! *flinar*
J: Näe men jag börjar på allvar tro att jag har nedsatt hörsel.
Maken tittar på mig i backspegel och börjar mima!
Halvdöv men inte halvdum ;)

Efter alla puckosaker så börjar detta inlägg ta form.
J: Älskar du mig även om jag hänger ut dig i bloggen?!
*maken sneglar på mig i backspegeln och en stunds tystnad följer*
M: Det svarar jag inte på förrän efteråt *flinar*
J: Men så kan du ju inte göra!
M: Haha, fan vad rolig jag är!!
J: Du är inte det minsta rolig (tyvärr skrattar jag här så sureffekten uteblir)
M: Egentligen, jag är som Zlatan- jag är bäst!
*jag sneglar på maken*
J: Du, jag har vaxpropp så jag hörde inte vad du sa!

Är det inte kärlek så säg?!
Förresten, har jag sagt att jag älskar min Mattias?! För det gör jag, trots att han luras, förpestar luften och förolämpar mig ;)