torsdag 3 januari 2013

Tårarna rinner...

...av glädje, stolthet och saknad!
Finaste Simon har skickat ett julkort och jag ber allra ödmjukast om ursäkt till alla som skickat oss fina julkort i år... väldigt fina men inget slår detta kort!

Fotokollage av fram- och insida.
Kungen av Seattle- jo jag tackar jag! ;)

Lillsnorpan gick igång på det fina kortet som blinkar och sjunger en snutt av en julsång! :)

Sallys nya favorit!

Älska...

Ett stort begrepp, lite för stort för att förstå och hantera ibland. Jag har alltid varit väldigt restriktiv med orden "jag älskar dig", det är ord med en stor innebörd, ord som jag slösar med när känslorna är äkta men som jag sparar på i övrigt. Det är inga ord som yttras lättvindigt och det har dröjt ett bra tag innan jag sagt dom orden när jag gått in i ett kärleksförhållande.

Mina fyra barn har haft min ovillkorliga kärlek redan från den stund jag fått kännedom om deras existens i bebisboet. Till dom har jag yttrat "jag älskar dig" i ett tidigt skede ❤

Det kanske är ett tecken på mognad (ålderdom) men jag har lite svårt för ungdomarnas ytliga syn på kärlek, eller rättare sagt vad älska har för innebörd (vi snackar känslan, inte fysisk handling! ;)). Visst, kärlek finns i många former och djup och som ungdom har man bara påbörjat vandringen på vägen där kärlek, förälskelse, innerlighet, förtrolighet och andra stora känslor ska ge livserfarenhet och med det oxå ett djup. Det jag inte förstår (gillar) är att man efter några dagars förhållande kallar en kille eller tjej för "älsklingen" och säger "jag älskar dig" gång efter annan för att några veckor/ månader senare ha en ny käresta som man efter några dagar kallar "älsklingen" och säger "jag älskar dig".
Detta sker visserligen oftast via sociala medier såsom bloggar, instagram, Facebook och via sms, att uttala orden live är nog varken lika vanligt eller lätt.

Missförstå mig rätt- jag menar inte att förringa barn och ungdomars känslor och kärleksliv! Ingen period i livet är väl så ombytlig, stormig och överkänslig som då, det är bara att jag ogillar när man använder så stora ord när man egentligen inte vet vad det innebär/betyder. Älskar man någon så byter man inte kärleksobjekt så lättvindigt. Eller gör man det?! Är jag insnöad och gammaldags?!
Nå, även om ni tycker det så står jag för mina åsikter.

Lite scrapbooking...

Faktiskt, jag har fått ihop lite alster på sistone! Jag kommer bara inte ihåg vad jag har visat så jag hoppas ni har överseende om jag råkar köra nån dublett! Här kommer en snabb bildserie:

Framsidan på musikaliska Morgans kort

Insidan... nämnde jag att han är körledare?! ;)

Beställt av gammschwägerskan i A-jaur

Detaljbild

Fina vännen Mia har jubilerat!

Detaljbild

Roligt uppdrag från Lena, en vimpel som landade hos Petra (Skogstokiga)

Nu måste jag dra mig in i hörnan, har två kortbeställningar och det ena ska vara klart till helgen! :)

Sköt om er!
KRAM