fredag 25 januari 2013

Mitt helgavslut...

...i söndags började skönt med en ordentlig sovmorgon, kära maken steg upp med snorpan! Sen satt jag en stund i scraphörnan och färdigställde ytterligare en kort som fina grannen Ulla beställt (sorry för urdålig fotokvalla!)

Önskemål om lila toner till en logopedpluggande blivande brud

Efter pysslet kröp vi ihop i sköna soffan och såg nyaste Bondfilmen "Skyfall". Bland dom absolut bästa Bondfilmerna! Jag kurade under en fantastiskt skön, mjuk, varm filt som Matte gav mig i present på våran femåriga bröllopsdag (fast med handen på hjärtat så borde nog han få en present för att han stått ut med mig i snart sju år, varav fem som gifta ;))

Tack älskade Matte! ❤

Vågen...

Min nya vän mirakelvågen har fått jobba :) Jag är fortfarande inne i nyförälskelsens tid vilket renderar i dagliga kliv upp på den svala glasskivan. Under några dagars tid så hade jag den stående i köket, halvt inklämd bredvid kökssoffan. I en av mina mobilappar kom det upp en text "Unknown measures"- vågen kände alltså inte av vem som vägt sig och jag hade inga större svårigheter att lista ut vem som provat min våg ;)

Olika värden beroende på vad som är i famnen vid tillfället och hur noga personen i fråga är med vilka kroppsdelar som får vara med och belasta vågen ;)

Den står i vårat sovrum igen så nu ska jag inte få så många fler "konstiga" siffror :)

Jag har kört pulver under mer eller mindre två veckor och mina värden ser ut som följer;
Totalvikt: -4,8kg
Fett: -3,9kg
BMI: -1,7

Inte allra bästa resultaten med tanke på den svält jag upplever att jag utsätter mig för men jag tycker ändå att det är en bra start! Jag har skippat att mäta med måttband men när man kan dra av sig dom några veckor gamla jeansen utan att knäppa upp dom, då vet man att måttet runt om har minskat :)

Dom här apparna har jag i min mobil och utan dom vore mirakelvågen hälften så rolig! En "peta- kråka- i- näsan"- stund efter vägning så har jag alla uppgifter i dom två våg- apparna som råkar vara två till antalet eftersom det fanns en ny och en gammal version för Withingsvågen. Båda funkar klockers men jag gillar diagrammets utseende bättre i den ena och återkopplingen till Runkeeper i den andra så därför har jag två :)
Att motionera blir oxå roligare (om det nu kan bli roligare?!) då resultatet går in i ena våg-appen och räknas in.

Snabb, snabbare...

Jag tror att det ena brevet hann om det andra i snigelpostrallyt! Samma dag som jag fick brev från ögonmottagningen om inkommen remiss med garanterad tid inom tre månader så landade även detta brev i lådan...

I Piteå är vi inga söliga, sävliga norrbottningar :)

Mina vänner...

Definitionen på "vänner" varierar från person till person men för mig är vänner personer som jag inte måste smöra för, som accepterar även mina mindre bra egenskaper, som kommer eller ringer när inte jag orkar, som utan att bli sur förstår att jag måste ställa in saker med kort varsel ibland pga min värk, som låter mig vara den jag är och som faktiskt gillar mig för den jag är! :) Om man inte ska bladdra i onödan utan sammanfatta det kort samtidigt som det "håller ihop" med stilen i mitt ordbajseri så kan man säga; som får mig att må bra! Vilken lyckligt lottad människa jag är som har några såna underbara vänner! Jag har många andra fina vänner som kanske inte står mig allra, allra närmast men som jag ändå uppskattar!
Tack för att ni finns, vissa mer än andra! ❤

Herregud, nu råkade jag få till ett långt inlägg igen men så blir det när det går länge mellan gångerna :)

Har såklart lite dagissnack, kompissnack och skitsnack på lager men det tar vi nästa gång va?! ;)

Sköt om er sålänge!
KRAM