lördag 2 februari 2013

Men varför...

...har vi så otur?!
Vi befinner oss i A-jaur. På hotell Laponia. I ett fint familjerum. Med två finalister i innebandy-DM samt en liten Sally-snorpa.

En snabb lägesuppdatering;
Stukning-kryckor-ingen match
Strips-kräkning-ingen morgonmatch
Mens-ingen "utrustning"-dumbom

En mer detaljerad lägesuppdatering;
* Bonusdottern stukade vänster fot igår på skolgympan. Läraren lindade henne hårt och när jag hämtade henne efter skoldagens slut så åkte vi till Sensia. Där kollade vi på olika skydd men inget var optimalt och helst ville tjejen på Sensia säga samma som jag sagt- vila foten! Det rådet brann upp likt fjunt för unga fröken- "jag ska spela!!!"
Nån timme efter vi anlänt till hotellet så svullnade fotleden upp rejält och hon fick sova lindad och i högläge. Idag blev det ett besök på VC för omlindning och köp av kryckor för 200 spänn. Så nu äger vi alltså fyra stycken kryckor eftersom mina är kvar hemma som dammsamlare ifallatt...! Skit i kostnaden- synd om tjejen som hoppande på ett ben får se sin final från läktare isf att kämpa på plan! :(

Tapper tjeja! ❤

* Snorpan åt några strips igår till sen middag... Not so bright av oss! I morse såg hon olyckligt på oss och bad om "pappii". Då visste vi vad som var på gång. Denna fantastiska unge är sjukt duktig!! Hon har gått till toastolen och kräkts- varje gång! Inte ens två år gammal. Tragiskt! Men om 10 dar ska vi på barnmottagningen och göra allergitest och då ska vi höra på vilket sätt strips är obra. Fettet? Behandlat m nåt? Jaja, vi får vänta och se. Men då hon mådde dåligt så missade matte hotellfrukosten och passade snorpan medan jag åt med tolvåringarna och hämtade upp mat åt snorpan. (Jag erbjöd matte att ta kaffet och en macka som jag hade med upp men han tackade nej så jag var inte helt hjärtlös)
Jag fick snällt vara på rummet med snorpan medan Matte och kryckbruden kollade på sonens final i P-99. Tack och lov så får jag se när han spelar finalen i sin egen åldersgrupp P-00. Givetvis ska vi även se bonusdotterns final i F-00 även om hon inte spelar själv, alla matchresultat kommer sen.

Obra Sallymat!

* Som kvinna är man "lyckligt lottad" några ggr/ år, beroende på ev preventivmedel och detta ska jag inte djupdyka i... Men givetvis slog det till just nu! Inte för att det gör någon med tanke på att vi delar rum med tre barn men inte var ju jag så klok så att jag hade med mig lämplig utrustning!

Well well. Vi är vid gott mod och myser ändå! Nu ska vi se sonens finalmatch innan det är dags för prisutdelning, Sallys taktikvila, kusinens/ barnens kusins finalmatch och god middag innan det blir mys på hotellrummet.

Vä hoires! :-)
Kram