fredag 18 januari 2013

Glassjävlabil...

...som sabbar för oss! :(
Visst är den bra att ha ibland men när den kommer med sina dyra glassförpackningar och lockar med sin "Vi lurar små barn, vi lurar små barn, på deras veckopeng"- trudelutt så väcks nästan dom döda till liv. Den är högljudd och enerverande- och givetvis kommer den vid lunchtid... när snorpan sover ute... eller sov för naturlisch så vaknade hon efter ca 30 minuters sömn! *morr*

Vi tog en promenad då hon skulle somna eftersom tempen var ljuvlig, bara -7 grader jämfört med gårdagens -27! För henne är det bra för då kan hon äntligen sova ute i vagnen men för mig är det skit! Min kropp far illa av så tvära kast i temperatur och väderlekar, jag fullkomligt värker sönder!
Men en liiiiten prommis för att söva smulan fick jag allt ta :)

ZzzZzz- på väg hem

Besöket på BVC gick bra, läkaren ville remittera oss till barnmottagningen för en mer grundlig allergiundersökning så det blev "bara" koll av längd och vikt. Herregud, liten är så stor nu så att hon får stå på en vanlig våg och mot väggen vid längdmätaren (eller vad man ska kalla den)! Min bebba är ingen bebba nå mer :( Nå, inget att gnälla över, hon är ju fullt normal ;) Längd 87 cm och vikt 11,6 kg. Lite för tunn för sin längd men det har hon ju varit hela tiden.

Vacker ❤

Efter den korta lunchvilan och käk så tog vi en promenad upp till dagis, med Runkeepers hjälp så vet jag nu att det är ca 1,25 km dit och det tar ca 13 min för en tjockis som jag att avverka den sträckan ;) Det roliga är att all aktivitet i RK registreras i min Withings-app (den för Withing- vågen, om man nu inte ska kalla den mirakelvågen ;)) så nu har jag full koll på alla mina värden!

Föräldrakooperativet Kottens framsida

Mellis, lek, lek och lek... för snorpan. För mig kaffe, kaffe och rädsla för magkatarr! ;) Jag håller mig undan så att hon ska leka fritt och sen när hon kommer på sig så finns jag där- med min kaffekopp i handen :)

För att få hem henne utan brottningsmatch så mutade jag henne med bad och då var det nästan som att hon klädde på sig själv! Haha, jästarns vad effektivt det var. Vi hann knappt in genom ytterdörren förrän hon stod vid badkaret och klädde av sig rubbet- inklusive blöjan :)

Jag har ju kört Modifast och daglig vägning men det återkommer jag med för jag måste försöka sova. Jag ska ut och jobba extra, tolv timmars arbete och uppstigning 4.35!!

Sov gott allihopa ❤