onsdag 9 januari 2013

The miracle...

...is here!
Min mirakelvåg alltså, hehe;

Dyrt är bäst...eller?! ;)

Jag sa till BästMatte redan innan jul att jag ville byta ut våran stenåldersvåg mot en nyare, bättre våg. Min vikt är ju lika jäkla gråtframkallande som lökhackning! Jag överdriver inte när jag i ärlighetens namn delger er att min vikt närmar sig tresiffrigt! Fatta- t.r.e.s.i.f.f.r.i.g.t!
Kärleken har suttit och kollat upp olika sorters vågar och dels har det att göra med hans omsorg för mitt välmående men jag är ju inte mer blond än att jag vet att tekniknörden i han tagit över och bidragit till hans koll av utbud ;) Hade det inte varit för hans research och rekommendation så hade jag aldrig lagt ut den här summan för en våg- så nu banne mig är det bara att hoppas att den är värd sitt pris i kilon ;)

Nå, oavsett anledningar så har min snälla man tipsat och bidragit till mitt inköp av mirakelvågen! Jag har stora förväntningar på den och jag tror att viktnedgången kommer att gå bättre med den här mackapären. Den ska stå i vårat sovrum så att inga barn får för sig att steppa upp på den och bli viktfixerade -"åh, jag är så tjock!"- när dom i själva verket är så avundsvärt perfekta ❤ Synd att dom inte själva alltid är medvetna om det!

Teknisk var det!

Dela på Facebook?! Öhhh, no way, SÅ roligt ska vi INTE ha! ;)

Man kan göra upp till åtta olika konton och dessa blir personliga så ingen kommer åt nån annans info. Med Wi-Fi kan man få kurvor och sifferresultat i mobilen/ paddan/ datorn och det blir som en slags BIA-mätning fast på hemmaplan :)

Är det nog motivation för viktnedgång med en hightech-våg i min ägo?! Nja, det kommer att underlätta hela processen och göra den roligare men för att rivstarta så ska jag... alltså, håll i er nu för det här är en skräll! Jag ska faktiskt köra..... *trumvirvel*.... Modifast- pulver! Vad sa ni nu va?! ;)
Äsch, att jag provat förr och har karaktär som en fiskmås, det ska vi inte tala om. Nya tag gäller nu!

Jag vill gå ner 20 kg och det behöver inte gå i rallyfart, huvudsaken att jag efter pulverstarten går ner sakta och stadigt. Min allra högsta önskan är välmående! Jag vill ju jättegärna känna mig smal (och fin) men mitt huvudmål är att få mindre värk med lättare kropp! Åh vilken lycka det vore! *drömmer mig bort*

Hursom, jag jobbar två nätter och sen blir jag långledig (10 dagar) så fredag sparkar... eller rättare sagt skakar jag igång :) Peppa mig gärna, jag tror att utifrån mina tidigare misslyckanden så är det högst nödvändigt ;)

Jag kommer att hålla er uppdaterade om resultat, däremot håller jag min genanta vikt hemlig, ni får veta +/- resultat men inte mer :) Lite stolthet har jag i kroppen!

Nu ska jag ligga i soffan och krama kartongen en stund innan jag kanske lyxar till det och öppnar den för att stryka lite lätt på den svarta glasytan. Men första vägningen sparar jag till fredag- om jag kan ;)

Lev och må mina fina läsare- och för all del, kommentera gärna! Det kostar inte många minuter av ditt liv men ger så stor glädje i mitt :)
Kram ❤