söndag 13 januari 2013

En trettioåring...

...har fått ett kort made by me :)

Önskemålet var svart/ vitt/ silver...

...till en sjuksköterska.

Toasnack...

Nånstans så är det ju så att jag halkar in på kiss- och bajs och under bältet-snack. Jag ska t.o.m visa er insidan av våran keramiktron... även om man inte ser självaste "det"... hålet till reningsverket!
Häromkvällen skulle jag och snorpan bada och "kan-själv"- tjejen tog av sig kläder och blöja. Innan jag hann vara med så hade hon öppnat toalocket och plopp så låg hennes använda blöja så fint i vattnet. Tack och lov så var det nyspolat men lite yackie är det att gräva i stolen. Frågan är bara om inte min bloggsjuka är det värsta i allt?! En normal människa hade ju ryckt upp blöjan i rallyfart men inte jag inte.. Nej, inte plocka upp utan att först slita fram mobilen och föreviga toablöjan till bloggen. Sjukt, jag vet men annars hade ju bloggen fått lida av fototorka ;)

Sopkorg som sopkorg- båda har ett lock och ett "djup"

För att undvika pinsamheter på arbetstid så försöker jag att plocka av mig kommunikationsradion vid besök på tronen- oavsett ärende! Det känns inte så lockande att sitta med brallan vid fotknölarna och råka komma åt knappen.. knappen som gör min röst hörd, som gör att alla med samma inrattade kanal hör mitt pladder, eller i värsta fall min produktivitet! Shit om jag skulle skvala ljudligt i mina kollegors öron! Eller ännu värre- göra nr två inkluderat knystande och vattenploppande! (Inte för att jag varken pruttar eller bajsar- jag och drottningen gör inte sånt!) ;) Hujedamigsåjävlapinsamt!
Då vet ni, jag antar att ni antecknar detta i eran intressebok. Hehehe

Kommunikationsradion är golvad!

Egentligen är mitt pladder högst ointressant men jag skriver mest för att ni ska veta att jag lever trots två dagar med enbart pulver, vatten, te och kaffe. I'm alive and I hope it's worth it!
Drygt 800 kalorier/ dag och snacka om att kroppen går på sparlåga. Jag fryser, är trött och snuvig och skulle kunna döda för en ostdrypande salamipizza!! Åh vad det knorrar i magen! Men men, vill man vara fin får man lida pin och vill man må bra får man på kaloriintag dra! Jag har givetvis tjuvvägt mig idag och mycket vätska har avgått, jag har minskat -1,2 kg- en bra start! :) När nyhetens behag har gått över så ska jag inte väga mig varje dag men just nu är det extra kul ;)
Detta var en ohygglig chokladbomb som avslutade min "lördag-varje-dag-hela-veckan-livsstil"

Inte ens j.a.g orkade äta upp!

Nu är jag ruskigt hungrig och för att undvika skåpätande så kryper jag till kojs och laddar för en spännande dag imorn. Snorpans första inskolningsdag på dagge! Lillan börjar bli stor! :)
Ta hand om er!
KRAM ❤