fredag 2 november 2012

ETT liv...

...är vad man har och det bör man vara rädd om! Likafullt finns det fotgängare som inte tvivlar på sin lycka när dom med blicken i marken och händerna i fickorna släntrar i sakta mak över vägarna. Visserligen på övergångsställen där bilarna ska stanna men hallå... vi är på väg mot vinter och stundtals är det nederbörd i form av snö eller regn- beroende på temperatur- och från att ha varit blaskigt och hyfsad temp så svänger det över till kallgrader och isbelagda vägar. Hastigheten på bilen ska anpassas efter väglag och sikt- ja-men även om varenda innehavare av ett giltigt taget körkort kan trafikreglerna så vet oxå varje människa som suttit och rattat ett fordon att det inte alltid blir som man tänkt. Speciellt inte i början av vintersäsongen, innan alla bytt till vinterdäck och vant sig vid underlaget.

Det är inte bara bilförare som har ett ansvar i trafiken, fotgängare och cyklister har ett eget ansvar över sitt- och andras liv! Vad hjälper det att man har rätt att gå över vägen när bilföraren kör för fort/ är ouppmärksam och man blir påkörd och kanske blir svårt skadad eller rent stryker med på kuppen?! Även som chaufför blir man lidande även om man har livet i behåll.
Jäkla folk!!

På tal om ett liv...


För många år sen var jag hos en hudläkare och fick diagnostisen Rosacea i ansiktet. En hudåkomma som man inte vet ursprunget till. Konstigt att en fibrokärring som jag ska få fler "konstiga" åkommor än en! Nåja, jag har alltid haft en lindrig form då jag mest har rodnad på kinderna, i pannan och på hakan. Rosacean är mest påtagligt när jag hivar glasögonen och kör med linser. Många gånger åker puder på för att dölja rodnaden men det gör ju inte besvären bättre precis!
För nån dag sedan pushade en vän mig till att ta tag i detta och jag träffade en superskön hudterapeut. Hon rengjorde och undersökte mitt ansikte noggrant och förutom att hon bekräftade min Rosacea så konstaterade hon att jag är extremt torr och har plågat min hud rätt hårt :(

Man behöver ju inte gå all-in och det har jag inte gjort i dagsläget men jag har spenderat några sköna "unna- mig- själv- slantar" på dessa grundläggande produkter;

Rengöringskräm, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm och peelingmask

Nu ska jag testa dessa naturligt framställda och svagt väldoftande grejor och sen återkommer jag med eventuellt resultat.

Bloggfix...


Idag har jag haft rojalistiskt besök. Närmare bestämt en prinsessa. En ärtig datahacker-prinsessa. Näe, duktig på datorer och att förstå engelska, det är hon, men hacker var kanske att ta i ;) Hur som, medan våra äkta män drog iväg på Nimbys med sina små döttrar, fjunet och snorpan, så fick jag blogghjälp av Vic- prinsessanpåärten.

Snorpan i bollhavet

Tack vare Vic så har jag nu större chans att bl.a ha lite koll på mina besökare med hjälp av "Google analytics" och bäst av allt- hon fixade en facebook-knapp på min blogg! So push the button please och dela min blogg på din Facebook! :)

Däremot måste jag nog tyvärr återinföra kontrollorden på era kommentarer. Det börjar drälla in spamkommentarer och dom vill jag helst undvika! Jag vet att det inte är så poppis med kontrollord och att jag riskerar att få mindre kommentarer pga detta men jag hoppas att ni har överseende och skriver ändå :)

Finbarnen...


Våra stora döttrar bjöd oss på middag idag! Förutom att dom planerade och tillagade det smarriga käket så tömde dom diskmaskinen, dukade bordet och röjde undan efter sig. Det är en uppskattad vardagslyx! Tack fina flickor! ❤

Mumma!

Det var nån mer som tyckte det var mumma! En som passade på att "rensa faten- och burkarna" i ett obevakat ögonblick :)

Mumma!
Behöver jag tillägga att det blev bad efter maten?! ;)

Kvällsmys...


Nu blir det att skuffa in alla kidz i bilen, brassa iväg och köpa lite lördagsgodis och ladda för morgondagens stora happening- Party in Pink! Berättar mer om det så småningom!

Ha en skön helg alla glada och mindre glada människor!
KRAM