torsdag 15 november 2012

Får man minuspoäng...

...i sitt föräldraskap om man är sjukt less barnens idrott mellan varven? Och allra helst om man säger det högt?!
I så fall är jag en crappy mom på hög nivå! Visst är det bra att barnen aktiverar sig och rör på sig men deras idrott påverkar hela familjen och det är inte enbart på ett positivt sätt.
Och som sagt, jag kan spalta upp en mängd positiva argument för idrott på barnens fritid men jag kan nog räkna upp ett och annat negativt oxå. ;) Jag går inte in på detta i detalj för Häxan Surtant (jag) ska inte tråka ut er i onödan!

Nej i stället så ska jag bjuda på ett inlägg utan någon egentlig röd tråd men det passar en dag som denna. Vi har bara flängt fram och tillbaka och löst av varandra. Vårat liv i allmänhet och denna dag i synnerhet passar in på denna låttext av Ernst Rolf;
"Jag är ute när gumman min är inne
Jag är inne när gumman min går ut
Det är det som är livet på en pinne,
och vår kärlek den tar aldrig slut
Och det tröttar ju inte alls ens sinne
Att man träffas så här en kort minut
Jag är ute jämt när gumman min är inne
Jag är inne jämt när gumman min går ut"


Så fort den ena av oss kommit hem så har den andra åkt iväg- för att sen "byta plats". Men vi nöter då inte sönder varandra ;)
Vi har hunnit med barnskjuts till skolan (Matte), stadstur (jag), lunch på stan m kollegor (Matte), möte på jobbet (Matte), scrapmöte (jag), nattjobb (Matte). Vi har i princip mötts i dörren :)

Längre fram ska jag berätta om; Gårdagens hemska natt...
Ett brev fyllt av självförvållad prestationsångest (men den berättelsen får ni vänta på ett tag till)...
En skönt avkopplande kväll med andra gelikar...
Några juliga scrapkort...

Jag är så besviken och less på min kropp som sviker mig dag efter dag! Just nu är jag en söndervärkt, otålig surtant som skulle behöva lite bättre droger (inte knark utan stadigare värkpilller än panodil)
Denna värk är en av anledningarna till att jag ligger sömnlös när spöktimmen passerat med råge. Men nu ska jag iaf göra ett ärligt försök och flirta fram lite sömnpulver från Mr JB. Avslutningsvis får ni en bild på busiga snorpan som rivit ner kuddar och ryggstöd från sköna soffan och körde floor-diving ner i kuddhögen, där hon så småningom stannade upp och lade sig för att ladda batterierna ;)

Varifrån kommer all energi?! ;)

Sov gott mina vänner!
KRAM