lördag 3 november 2012

Det kan ju bara...

...bli bättre!
Diskmaskinen är knökfull med skitig disk- och har just gått sönder. En halvfull temugg med ljummet kaffe är utspilld över bord och golv. Snorpan har rumpan full med odoftande kackiback som uppdagas när blöjan tas av på helt fel ställe- detta utvecklas inte närmare. Kvällens klänning har tappat två knappar som måste sys fast. Underbenen är lurviga och en dusch med frisyrtvätt är nödvändig för undertecknad...

I am sailing, I am saiiliing...

Men å andra sidan så diskar maken för fullt och återställer diskbänken till "normalläge". Stora dottern fixar baktvätt och torr blöja till snorpan. Kaffet torkas upp av lurviga, lortiga mamman i huset som får i sig nytt varmt kaffe och beger sig in i duschen efter att ha sett till att barnens övernattningspackningar är klara och klänningen är lagad.

Jag har även fått uppmuntrande finheter, av svärföräldrarna fick jag detta ljus...

...och av Helena fick jag dessa rosor...

Som jag sa, det kan bara bli bättre! :)
Party in Pink står på agendan- see you on the other side!
Btw: jag har egentligen inte så mkt att klaga på trots saker som jävlats lite tidigare på morgonen... BästMatte har en dag i bilen innehållande skjuts av två barn till och från Öjebyn, skjuts av tre barn till Rosvik- hem och hämta två barn som ska skjutsas till Luleå. Detta medan jag får sitta hos min frissavän och bli ompysslad. Tack älskade Matte för att jag får egentid en dag som denna!
KRAM