söndag 4 november 2012

Party in Pink...

...stod på gårdagens agenda. Jag har inte varit på så många festligheter sen jag blev gravid för dryga två år sen så lite nervös var jag för hur kvällen skulle bli. Jag är faktiskt lite av en wettexduk när jag dricker och detta oavsett om det är kall cola eller kall öl i glaset. Effekten blir lite mer märkbar och påtaglig om glaset innehåller %, det ska jag vara ärlig och erkänna, jag kan rent bli snorfull (ja, jag vet att det är omoget!) Dom få gånger det har varit alkointag sista månaderna så märks det att jag inte är van att dricka rusdrycker nuförtiden, två glas gott rödvin får mig nästan att bete mig som Kalle Anka gör i slutklämmen på hans djungeläventyr på julafton- fingerspel över läpparna med ett "blubb-blubb-blubb"- ljud och ögonen i kors! ;) Det känns då iaf så, en inte alltför angenäm känsla :)

Hur som, innan festligheterna började så sjönk jag ner i stolen hos min frissavän Lisa. Hon hade i uppdrag att fixa friss och makeup för kvällen. Maria Montasami- lockar ville jag ha, även om jag inte har lika långt hår som hon. Lisa drog igång kaffehurran och sen påbörjades operation "locktång".

Hmm, inte riktigt SÅ lockigt vill jag ha va?!

Nejdå, innan jag var sminkad och några koppar kaffe slunkit ner i strupen så var lockarna perfekta och efter uppsättning så impregnerades frissen med ett kilo hårspray eller två!

Färdigstylad- och glasögonfri!
Dax för omklädning, rappa på!

Den som var initiativtagare till den rosa festen var våran fina vän Mia som firade sin 40-årsdag i sällskap av ca 35-40 gäster. Alla skulle ha något rosa på sig eller åtminstone ha någon rosa detalj.
Jag satsade på rosa krimskrams, strumpbyxor i lysande cerise och en stor rosa blomma fastsatt på klänningen. BästMatte körde på en snyggt diskret rosa slips.

Hela festlokalen gick såklart i rosa, så även dom läckra tårtorna som bjöds på. Maten hade Mia och några andra fixat själva och det var bland det godaste jag har ätit i bufféväg! Synd bara att man blir mätt så fort. ;) Nästan alla gäster på festen var obekanta för mig men efter en stund tillsammans så försvinner "o"-et framför och man är nyblivna bekanta med varandra- kul! Förutom trevliga människor, goda drycker, gourmetmat och söta tårtor innehöll festen allt som en lyckad fest ska innehålla; musik, dans, lagtävling, korvvickning och många skålar (innehållande varierade drycker)

Kortet som vi gav födelsedagsbarnet gjorde jag redan när vi hade scrapmässa.

Jag är osäker om den nyblivna 40-åringen som ser ut som en 25-åring, tog illa vid sig av den skröpliga gumman på kortet men jag hoppas inte det. Oftast är det speciella personer med stor portion humor och självdistans som får mina skröpelgummor och skröpelgubbar, det är inte alla förunnat ;)
Utöver kortet fick hon ett presentkort som ger lite lyx i vardagen.

"Pojkarna Bus" skojas lite ;)

En av kvällens lekar, snyggmaken står längst bort och tuggar på ett kolasnöre. Av hänsyn till övriga, icke publiceringstillfrågade deltagare så suddar jag ut deras ansikten.

Kolla tävlingsminen på Matte! ;)

Tillsammans med fyra andra delade vi taxi hem i mörka, regniga natten. Jag var nog i säng vid halv två och trots att vi sovit ostört till elva idag så är kroppen lite mör och ond. Ska jag vara helt ärlig så var jag även lite lätt öm i hårrötterna idag medan Matte hade så ont att det var risk för håravfall ;) Men är det självförvållat så är det, bara att bita ihop och svälja några tabletter!
Alla våra fem utleasade barn blev hemlevererade under eftermiddagen, stort tack till våra föräldrar som skött barnen och skjutsat hem dom! ❤

Kära maken jobbar natt, storbarnen läser böcker/ ser tv, nersjunkna i sköna soffan och jag har nattat en ljuv liten snorpa som närapå fiser mig ut ur sovrummet! Att nån så liten och söt kan lukta så vederstyggligt illa! *urk* Undras om hon fått något smaskigt, fisframkallande hos mormor och Lasse?! ;)
Nåja, jag önskar er alla en fröjdefull ju... näe en trevlig kväll ska det ju vara! :)
KRAM