tisdag 6 november 2012

Tant Raffa...

...har varit ut i friska luften och vädrat sig (läs; chockat omgivningen)

Oh la la

Nya modet! Nån som hakar på?!

Dagens outfit med håret i en slarvig knut, tjocka vinterjackan, gympaskor och världens skönaste pyjamasbyxa gör nog att jag kvalar in i gruppen "sämst klädda" om vi skulle ha en omröstning. Men vem bryr sig liksom?! Inte då jag. Skönt före snyggt är mitt motto när jag lurvar på hemmavid. Att jag sen höll på att frysa knäskålarna av mig i mina tunna brallor eftersom snorpan ville bli sövd i nästan en timme i minusgrader, det är ju en baggis. Fast kanske täckbyxor vore att föredra nästa gång?!

90-gradig autostrada efter x antal vändor med vagnen!

Iskristaller överallt

Med en sovande dotter och frusen som en hund, kändes det lockade med en snabbdusch. Med vad skådade mitt gröna öga när jag klev in i tronsalen? En handduksmarodör har härjat på i det tysta ;)

Kolla alla knoppar som hon har dragit på sniskan! ;)

Nåja, det blir ett tillskott till den befintliga tvätthögen (som om den inte var nog stor!) Tur att vi har en fungerande tvättmaskin!! Värre är det då med diskmaskinen! :(

Eftersom ingen av oss ser handdiskning som mediterande eller roande på något sätt så blir det att karva en liten flisa från vårat enorma guldberg och investera i en ny maskin- helst igår!

Värmen i kroppen har återvänt tack vare varmduschen. När jag borstade ut mitt blöta hår så fick jag en glädjande aha- upplevelse då jag "upptäckte" hur långt mitt hår har blivit! :) Det räcker ju ända ner till bröstvårtenivå! Eller... iaf om man rullat ihop hängisarna i en bh. Ska håret nå till naturell-läge, ja då krävs det lååång tid för håret att växa ända ner dit ;)

Näe mina vänner och eventuella ovänner, en kaffetår i väntan på att make och barn ska vakna så vi får shoppa lite maskin :)

Ha en skön tisdag!
KRAM