måndag 5 november 2012

Dagens kurs...

..."Heta arbeten" på räddningstjänsten blev inställd för min del. Just för tillfället så är läget under kontroll...

Smörgåsrån och avslagen cola är grejhojta

...mindre kontrollerat var det inatt när lillsnorpan kräktes! :(
Efter att både spjälsäng och sovrumsgolv fått sig en illaluktande hög med halvsmälta matrester så gav vi upp och gick ner till vardagsrummet. Där bäddade jag ner mig i en saccosäck med lillan i famnen och en filt över oss. På armlängds avstånd fanns en flaska handsprit, en vattenflaska, våtservetter, en toarulle, en ren handduk, min mobil, några rena blöjor och en liten kräkhink. Stora dottern satt i soffan och läste en bra bok och hennes hjälp med två extra händer kom väl till pass vid varje kräkning. Det är fint med stora, hjälpsamma barn! ❤ Tack smulan! ❤

Nattbio

Sen körde vi Lönnebergabusen i någon timma innan läget stabiliserats så pass att vi kunde gå upp och prova sova i renbäddade sängar. När hon var mindre och var kräksjuk så funkade det jättebra med saccosovning framför tv:n men lilla tjejen börjar bli för stor och rastlös för det.
Hon somnade som en stock i sin säng vid två-snåret. Då var det desto svårare för mig! Trött som en urvriden disktrasa var jag men minsta ljud el rörelse från spjälsängen fick mig att reagera och även om jag så småningom slumrade till så var jag omedvetet som en scout- "alltid redo"! :)

Före midnatt skickade jag iväg ett mail till min chef och upplyste om läget ang kursen och efter spöktimmen letade jag fram mailadressen till kursledaren och slängde på chans iväg ett mail även till han. Skrev under med mitt namn och lämnade mitt mobilnummer och nu på morgonen kom ett sms som bekräftade att han fått mitt mail. Ordning och reda på den kursledaren!

Nu ska vi se Emil hela dagen medan vår nattarbetande pappa sover gott. Tre smörgåsrån och lite dryck har landat och verkar ha bestämt sig för att stanna i lillmagen så kanske *peppar,peppar* sjukan är på väg bort.

Ha en skön måndag och ta hand om er!
KRAM