onsdag 7 november 2012

Min man...

...är en man! Och då menar jag på alla plan. Den som inte känner han och hörde vår konversation igår på ett av stans byggvaruhus, kan nästan ta han för en mansgris ;)

Vi stod med en försäljare och hade just konstaterat att den maskin som vi ville ha kunde levereras på fredag den här veckan. Då tittar Matte på mig och kläcker ur sig;
"Tror du att du klarar dig till dess?" Egentligen ville jag vika mig dubbel av skratt men lyckades hejda mig och kontrade;
"Vadå jag?! Du får väl ta disken fram till vi får maskinen"
Haha, jag undrar vad försäljaren tänkte där han stod och tittade från den ena till den andra, med glasögonen på nästippen och med ett roat leende i mungipan ;)

Diska kan kära maken gott få göra då snälla frun inte ens fått chansen att uttala sig kring utvalda maskin. Han har gått efter testfakta och "glömt" visa mig in- och utsida på en av hushållets viktigaste maskiner- och jag gör ingen större affär av det men litar jag på hans omdöme rakt av (okej då, en dutt testfakta oxå) så får han betala mig för det genom lite slavarbete :)