måndag 12 november 2012

Min hjälpreda...

...är inte alltid bara till hjälp!
Det gäller att ha ett rent golv i tvättis för annars måste man tvätta samma kläder flera gånger om efter snorpans framfart ;)

Härligt när hon börjar kunna hänga tvätten oxå ;)

Pga dålig planering och mycket på "att-göra-listan" så hann vi inte följas och storhandla innan makens arbetsskift idag. Det går ju en mängd mjölk, bröd, smör, pålägg och frukt dom veckor vi är storfamilj och eftersom dom fyra större barnen kommer hem ikväll så hade jag inget annat val än att ta med snorpan och åka till Ica Kvantum. Vissa dagar är hon en dröm att ha med men andra dar kan man lägga ett "mar" framför "dröm". Idag skötte hon sig tack och lov bra men då var det annat som inte gick min väg.

Shopexpress handlar man med när man vill att allt ska flyta på och gå undan. När jag närmade mig betalpulpeten för oss scannare så kände jag en odör från sockersmulan som åkte i kundvagnen. Jaja, vi skulle ändå hem direkt så blöjbytet flyttades upp till nr 1 på priolistan. När jag knappat in min betalning så kom ett meddelande upp att jag måste kontakta någon ur personalen. Hmm, inga öl eller tobaksprodukter låg i mina fullproppade, välpackade påsar så vad tusan var detta?! En trevlig tjej kom och loggade in sig med en kod och då lyste röda bokstäver mot mig; "avstämning"!
Näe men suck! Så typiskt, när man är själv med bajsluktande unge och överlastade påsar. Bara att gilla läget och packa upp allt på bandet, få godkänt resultat och sen packa ner allt igen. Det är superlänge sen vi fick avstämning så detta borde jag nästan ha kunnat ana men tanken slog mig inte ens.

Det kan inte hjälpas men jag måste erkänna att det är ganska bekvämt att åka och handla två vuxna tillsammans. Mest bekvämt är det såklart om maken åker och shoppar men då kommer inte alltid rätt saker med hem så bästa lösningen är nog att jag åker helt solo och sköter inköpen :)