fredag 9 november 2012

Pinsamhet nr 1...

...ska jag bjuda er på ikväll. Något pinsamt har väl alla upplevt nån gång i sitt liv, av olika grad pinsamhet och allvar. Jag tänkte bläddra upp mig som en bok och ge er några av mina mindre knivskarpa stunder och dessa levereras med jämna mellanrum :) Även om inte ni kan se eller förstå det pinsamma i mina storys så var/ är dom inte mina favoritsituationer precis!

Cool brud på halt underlag!


I 15-16-årsåldern hade jag fått i uppgift att tillsammans med min dåvarande pojkvän, hämta ett av mina yngre syskon på ett ungdomsdisco på "Regnbågen". Jag kommer i dagsläget inte ihåg om det var brorsan eller syrran, antagligen för att händelsen har legat i "skämsmappen" i hårddisken alltför länge ;)

I alla fall, inget syskon kom ut genom entrén och en less storasyster lämnade pojkvännens varma bil och gick för att hämta junioren. Innanför dörrarna fanns en stor ytterklädsgarderob med tillhörande disk och där satt några coola typer som gick året över mig på skolan. I ett försök att se oberörd ut av deras närvaro (trots att jag hoppades att dom skulle se mina snygga vita stövlar) så glömde jag av att sulan under klack och framfot (heter det så?) var av hårdplast. Hårdplast som klapprade härligt vuxet mot det bruna fossil-insprängda stengolvet... det bruna halkiga golvet... som blir extremt halt när fasttrampad snö bygger upp en kaka under hårdplastsulan!

*schwooop* så låg jag pladask på rygg på golvet- mitt framför dom äldre, coola typerna som givetvis började gapskratta och peka!
Efter sekundsnabb resning från golvet, med rödglödande kinder och ögon tårfyllda av skam hämtade jag mitt stackars syskon som mer eller mindre bars ut i nackskinnet- med ny skrattsalva från coolingarna som än en gång skulle passeras på utvägen. Givetvis fick den tidsuppfattningslösa junioren skulden för att jag skämt ut mig eftersom det var dennes fel att jag överhuvudtaget behövde gå in!
Stackars junioren! ❤

Det var inte alltid lätt att försöka vara cool!