torsdag 8 november 2012

Raggsocksmys...

...på hög nivå! Kolla in dessa skönheter som fina Anne har stickat och skickat åt mig; (tack Anne!! ❤)

Mina nya par

Jag är lite kräsen när det kommer till sockar, dom ska vara på ett visst sätt.. på nåt sätt :) Det är svårt att förklara men dom får som inte bli för spetsiga fram, mera rundade (plattfoten Vera ;)) *kvack, kvack*

Dom förra som kom med posten har använts så väl att det snart är hål i dom men än nöter jag för dom är så snygga i färg/ mönster/ form och sköna som få!

Gamla vs Nya- gissar att dom nya breddar sig efter ett tag

En nära släkting till BästMatte, Gunvor, har gett oss ett gäng sockar av en väldigt speciell sort. Jag har aldrig sett dom förut och jag måste erkänna att min första tanke var att det såg ut som jättelånga barnhandskar :) Jamen det är inte så konstigt, avsaknaden av en markerad häl gör att dom inte ser så sock-lika ut.

Personligen vill jag ha lite högre sockskaft än vad dessa skönheter kan ge men det finns gott om sockar till barnen och det är tacksamt!! Ett par är lite längre men det får Matte använda.

10 par!

Som sagt, lite annorlunda är dom men när dom pryder fötterna så blir det mer sock-likt :) Mattes snygga sockar!

Oj, medan jag skrivit detta med mobilen så har marodören härjat och spridit ut alla sockar över hela vardagsrummet och runt mig. Tänk att det är så kul att bara kasta omkring sig likt en grävande hund!

En annan sak som jag reflekterade över- visst är det skickligt, så säg, att få ihop en novell om enbart tjocksockar?! Det ska vara jag alltså :)

Dax att plocka ihop lite sockar innan lunch och vila :)
Ha det bra så länge!