måndag 29 oktober 2012

Äntligen...

...är jag gift och förlovad "igen"! ;)

Lite svullet finger än men det funkar!

Som jag berättat förut så var jag tvungen att kapa vigselringen i slutet av min graviditet medan förlovningsringen gick samma väg först för några veckor sedan. Tråkigt som tusan men nödvändigt :(
Läs om ringkapningarna här och här

Nu är dom iaf på plats igen och jag är så själaglad ❤

Kylan har slagit till och när jag åkte till jobbet 05.00 imorse så visade mätaren på -13 grader *burr* Vi är visserligen väl rustade häruppe med motor- och kupévärmare i 99% av bilarna men ändå... Det tar ett tag att acklimatisera sig varje vinter och det gäller att ta rätt jacka- varma vinterjackan- när man ska ut genom dörren!

Denna vackra bild tog jag nere vid småbåtshamnen när jag var ute och sövde Sally i vagnen för någon dag sen. Vi bor så fint till och att vi har koll på jobbet även när vi är lediga stör oss inte nämnvärt ;)

Avstannad fabrik under storstopp

Snart är det bokläsardax i sängen, jag ska bara kramas och surra lite med barnen som kommit hem från sina andra familjer ikväll. Alla kidzen har höstlov nu i veckan och jag gissar att deras tider kommer att vara allt annat än anpassade efter en kvällstrött, arbetande mamma. Som tur är så brukar Matte ställa upp i ur och skur, tid och otid när barnen ska skjutsas och hämtas hos vänner och vid idrottsaktiviteter. Min uppgift har mer eller mindre blivit att ta hand om lillskrot och hålla mig hemma på kvällarna när hon ska sova eller har somnat för natten- som vanligt så är "min syssla" mer osynlig för omgivningen och det som är tråkigt är att det som syns utåt blir mer uppskattat av omgivningen. Låter surt men är sant :)
Nåväl, eftersom jag ska upp 4.30 så ska jag krypa till sängs... och finnas till hands om snorpan vaknar- och Matte ska hämta bonusdottern hos kompisar om några timmar ;)

Ta hand om er!
KRAM