torsdag 11 oktober 2012

Scrapmässan...

...som föreningen NLS anordnade förra helgen är till ända. Det var en av dom trevligaste helgerna på länge och dom tjejer som planerat och arrangerat har gjort ett hästjobb utan dess like!
Lokalerna var toppen, dom butiker som fanns på plats hade ett bra utbud, vinsterna i tävlingar/ lotterier var fina och alla demos mycket inspirationsgivande! Vi var drygt 70 pers som satt och scrappade och som sagt, när likasinnade kommer i lag så kan det bara bli hur trevligt som helst :)
En fotbollsklass fick och tackade ja till erbjudandet att sälja mackor, kaffe/te, drickor och pastasallad och det var ett bra alternativ om man inte ville gå ner på stan för att äta eller dra med sig egen matsäck. Vi fick ett mättande alternativ på nära hand och dom fick pengar till en klassresa ;)

Några av mina enkla barnalster som färdigställdes.

Jag är en riktig shopoholic när det är mässor! Detta är jag så medveten om så jag tar med mig minimalt med papper och blommor för jag vet att jag i slutändan alltid bär med mig större packning hem än dit ;)
Men det händer nåt i kroppen när man går bland butikerna, "vill ha" skriker varenda cell- och då måste jag ju helt enkelt handla *S*

Mitt hjärta svämmade över av lycka när mitt utmaningskort vann! Det anordnas flera tävlingar/dag och det är i slutändan vi deltagare som röstar på dom numrerade alster vi gillar bäst. En tävling är en kit-tävling, då får alla som vill vara med ett paket med likadant innehåll och utifrån instruktioner som medföljer så ska man skapa ett kort eller en LO. I år fick man inte använda annat än materialet från paketet och det var skitsvårt och dessutom var det inte min stil på innehållet så det blev en utmaning!
Jag knogade på med detta kort, från och till under hela dagen! Stundtals var jag så less att jag la det åt sidan och sa "nu skiter jag i det här!" Men likafullt så hamnade det under mina händer då och då ;)
Strax innan inlämningstid så hade jag mitt färdiga kort i handen- och jag lyckades vinna första pris i den korttävlingen!! Bland flera duktiga scrappare så vann jag... jag! *lycklig*
Att kortet dessutom betyder mycket känslomässigt gjorde ju inte saken sämre :)

Älskade stora sonen som flaxar iväg från boet och familjen...

Som sagt, inte alls min stil men det är väl det som gör en utmaning extra kul ;) Vad jag vann?! Jo ett jättefint paket innehållande papper, snören, nålar, blommor, alfabet och brads/nypor. Riktigt fina saker i fina färger!

Första pris ❤

Jag vann ett pris på lördagens lottdragning oxå och detta block med mönsterpapper följde med mig hem på kvällen!

Annars då....

Lillan har reagerat på MPR- sprutan och förutom feber så blev hon prickig på hela fram- och baksida av kroppen...

Lilla prickikorven ❤

Hösten knackar på dörren och det känns skönt att vi stuvat undan utemöbler och kastat skruttiga sommarblommor. Några Erika- ljung ska få bo i våra fönsterlådor i vinter så jag måste iväg och investera när kära maken har tid att följa med (läs;betala och bära) Tolv växter ska med hem från affären och jag är ju som tidigare nämnts lat och bekväm vilket gör att jag helst undviker att åka själv med lillsnorpan. Att fixa en trilsk liten tjej på ena armen och bära flera växtpåsar på den andra... nja, det låter mer attraktivt att åka när vi har fyra händer att dela bördan på ;)
Bjussar på en höstbild på husets baksida, taget nerifrån vattnet där kvällssolen normalt sett ska lysa in på gården mellan alla träd. Just nu är det väldigt nakna träd då det mesta i lövväg ramlat ner på marken.

Tre takfönster som ska bli takkupa och en altandörr som ska bli inbyggd i ett inglasat uterum.

Jag känner mig som ett drägg var och varannan dag, en fet, finnig, blek, slafsig typ som visserligen är noga med hygienen men som inte bryr sig nämnvärt om det yttre. Mjukisbrallor med uttöjda knän, säckiga urtvättade t-shirts och håret i en simpel hästsvans. Not sexy at all! Trots makens kärleksförklaringar och stora vilja att gosa och kramas så känner jag att jag måste rycka upp mig! Fet eller inte, kvinnlig kan man faktiskt vara och få känna sig mellan varven, så idag har jag kört m-tång genom håret och tagit på mig lite finare kläder. Vet ni vad skallen tänker då?! "Hollywoodfru" Va?! Bara för att jag har en leopardmönstrad tunn tunika utanpå svarta tights och svart tischa så trycker hjärnspöket ner mig. En spark i arslet borde det där elaka spöket ha, sen vore en vräkning från min skalle ett trevligt alternativ så att jag kanske kan börja tycka om mig själv lite mer... en dutt iaf...
Något att jobba på minsann...

"Hi, my name is V and I think my sweater is beautiful"
....eller nåt sånt ;)

Nog skitsnackat nu, jag måste hinna lösa lite korsord innan lillsnorpan vaknar.

Ta hand om er och på återseende!
KRAM ❤