torsdag 25 oktober 2012

Ingen stilpoäng till mig...

...idag heller! Snorpan fick en hostattack under lunchvilan och jag skulle ut och kolla läget, typ ge henne tutten om den åkt ut av lufttrycket. Första bästa skor jag såg var stora sonens gympadojjor och jag klev i dom- utan att behöva knyta upp och utan att behöva skohorn. Till saken hör att hans pråmar är strl 45 och mina fötter är mest nöjda i strl 39.

Sexy like clownen Manne ;)

Nåja, väl inne igen så kändes dojjorna rätt komfortabla och i och med att Pippi Longstocking rullar på vår tv dagarna i ända- då inte Lönnebergabusen gör det- så behöll jag dom på, kan poppis-pippi så kan väl jag! (sorry Simon, du ska få igen dom ;))
Missade en trevlig tjejlunch pga Sallys vila mitt i allt, men med tanke på min outfit så var det kanske lika bra ;)

Tyvärr gör sig inte bilden rättvis, det ser mer jävligt ut i verkligheten :)

Mitt hjärta smälte till en varm, blöt fläck imorse när lillskrot satt i sin barnstol och åt frukost. Jag böjde mig ner bredvid henne och la min högra kind mot hennes vänstra och sa "åh vad jag älskar dig!!" Då smög hon upp armen, la sin lilla hand på min andra kind och strök försiktigt! *suckar av glädje* ❤

Dagen i övrigt har börjat lugnt. Jag har hunnit vara huslig och tömt diskmaskinen, kört och hängt en tvätt och snart är tvätt nr två klar för tumling. Lillan är sövd ute i vagnen och jag har just renbäddat storsängen. Om en timme ska jag bege mig till sjukgymnasten och därefter blir det några timmars extrajobb på fabriken innan vi får sjunka ner i soffan och snarka i varsitt hörn. Trots få och fjuttiga hemsysslor så lär jag vara rejält knäckt innan kvällen, därför blir det inte att hårdjobba i em, jag är mest intresserad av att kika in i allt som normalt sett är slutet och igenbommat vid normal drift.

Sen kan jag tala om- på tal om hushållsarbete- att vissa inom familjen får ta på sig "mössan-av-skam" för under några dagar har vi letat badlakan och funderat var alla har tagit vägen! Ungarna har med knapp möda kunnat duscha efter gympa/ innebandy. Idag hittade jag fem påsar som hängde på en krok under trappen i hallen- fem stycken varav fyra innehåll handdukar! Tack och lov så var det ingen äcklig odör kring påsarna men å andra sidan hade det kanske varit bättre för då hade vi blivit uppmärksammade på att nåt förpestade luften- och vi hade haft ett gäng nytvättade frottebadlakan ;)

Härligt- ÄNNU mer tvätt!

Kolla in denna snygga skapelse;

"Blinka lilla stjärna där..."

Det är min snälla svägerska som gjort den här snygga väggdekoren som jag genast satte upp på husväggen, väl synlig från gatan. Det första BästMatte sa när han kom hem från jobbet var "har du redan satt upp julpynt" Excuse me?! Okej, vissa kanske tycker att det är extremt mycket jul över den fina stjärnan men då får jag bjuda på en tidig julpyntning. Jag själv anser den vara så fin att jag vill ha den uppe på väggen så länge det bara går! Det är ju färskvara så den håller ju inte året runt!
Övrigt "julpynt" kommer inte fram förrän första advent så min stjärna får glänsa i ensam majestät några veckor till ;)

Nästa helg är vi bjudna till ett 40-årsparty med rosa tema. Kul säger jag! :) Sist vi var bjudna på ett jämnårigkalas fick vi ställa in pga en hel natt på Sunderby sjukhus med lillsnorpan :( Förhoppningsvis ska det gå bättre den här gången!
Jag har iaf inhandlat lite rosa tingeltangel, rosa ögonskugga, lösnaglar och hör och häpna- lösögonfransar! Haha, ja hur det ska gå att få dit dom och hur jag ska få dom att sitta kvar hela kvällen, det blir spännande att se. Men jag har tänkt prova lite i förväg både med fransarna och med sminkningen. Idag passar det sämre för jag vill ju inte komma till sjukgymnasten eller på jobbet och se ut som en lightversion av en dragqueen ;) å andra sidan kanske jag bjuder maken på ett gott skratt i kväll :)

Nu verkar snorpan vara på G att vakna, det knorras i babyvakten så det är bäst att avrunda här!

Sköt om er!
KRAM