tisdag 2 oktober 2012

Snabbast i stan...

...det är hon, våran lillskrålla. När pappa går ut i garaget fram och åter och mamma ligger i soffan med snuva och jordens elakaste kroppsvärk- då forcerar hon grinden i trappen till övervåningen och kryper ljudlöst upp. Helt plötsligt hör jag små snabba fotsteg över trägolvet! Så fort jag bara mäktar, masar jag mig upp och ser mig omkring. Hmm, våran sovrumsdörr är stängd, den lämnade jag öppen när jag gick ner sist. När jag öppnar dörren så ser jag en blöjtjock lillrumpa som snabbt gonar ner sig bland våra sängkläder och när hon lägger huvudet på sin kudde (som ligger kvar mellan våra sen morgongoset) och låtsas-snarkar så kan jag inte annat än gapskratta, fota henne och sen krypa ner och mysa med henne. ❤

Zzz pschhh Zzz pschhh Zzz pschhh

För två dar sen hade jag ett demo här hemma, ett homeparty med scrapbookingsaker. Oftast har man ju Tupperwarepartyn, ljuspartyn, inredningspartyn osv så det var kul att ha något nytt och annorlunda. Vi var inte så många men vi hade trevligt och kollade på saker, kikade i kataloger och förutom fikat så surrade vi en hel del- otippat va?! ;) skulle någon vara intresserad av en visning så hojta här eller kontakta Monika som konsulenten heter.
Med i gänget fanns en som inte kunde få nog av fikat och som tillgodosåg sina behov i smyg, innan kvällsgröten skulle tillagas!

Bulltjuven

Igår använde jag Skype för första gången. Ett videosamtal med stora sonen som satt och käkade lunch medan jag skulle natta barn :) Det är fantastiskt vilken teknik det finns att tillgå, det känns som att man är så nära när man kan se och höra varandra! BästMatte jobbade tyvärr just då men jag samlade alla fem barnen runt iPaden och så fick vi en videoguidad tur i det amerikanska huset och vyn utanför ytterdörren. Så fint han har det! :)
Är det nån som vill följa hans äventyr på bloggen men inte har hans adress så är det bara att klicka på länken.
Kika in och se vilken vilken klok, fin och välformulerad son vi har *stolt*

Jag har köpt två fina tvålpumpar på Happy Home.

Denna är fylld med yes handdiskmedel

Perfekta för såna som jag som har värk i leder, man får lätt ut innehållet ur flaskan och den står stadigt med hjälp av en sugkopp på undersidan. En annan fördel är att flaskan gör tvålåtgången minimal- och i våran familj går det åt tvål ska jag säga. Att innehållet i flaskan blir så drygt beror på att man blandar en dutt tvål, eller diskmedel, och resten vatten.

Vatten till nedre markeringen, tvål/ diskmedel till den övre.
OBS- menar tvärtom såklart! Medel till nedre och vatten till övre ;) *klantarsle*

Ut kommer ett härligt skum :)

Vet ni vad.... jag har premiärkört bussen och eftersom den är automatväxlad så det gick bra :) Allt går bra så länge jag inte behöver fresta på klena vänsterfoten för den är långt ifrån fit for fight men jag tränar och sakta men säkert ska den bli bättre!

Lillsnorpan har skallat min snorröda näsa och slagit en fin fläskläpp på mig med en telefon, men så kan det gå när man är 1,5 år och full med vilja, fart och halvtaskig koll på kroppens rörelser *S* Men nu är min smärt- och komfortnivå nådd och passerad så nu måste jag ta igen mig lite innan det är dags för middag i sex hungriga barns sällskap. Stora dotterns pojkvän äter här så antalet tallrikar på bordet blir rätt trots att stora sonen flaxat ur boet ;)

Håll er friska, och om ni trillar dit- nys eller snora inte på folk för då trillar andra dit... som jag till exempel!
Sköt om er och njut av dagen!