söndag 9 september 2012

Släktforskning....

...skulle garanterat visa att "Klumpedunsen" ingår i mitt släktträd! Eller så är det helt enkelt så att jag får igen för eventuella gamla synder för så mkt otur som jag haft på sistone, det brukar jag inte ha!

The crazy chair!

Ser ni stolen?! Det var detta fartvidunder jag snurrade runt på i hallen. Trodde ni att jag lärde mig något från den vilda åkturen?! Jo, tänk för att jag gjorde det. I stället för att stå med ett knä på sitsen och fart- och styrsparka med högerfoten så sitter jag med gumpen på sitsen och drar/skjutsar mig fram med hjälp av högern. Eller... jag gjorde. För nu är det färdigt, jag har gjort slut på mitt förhållande till stolen, den är dumpad och dissad!

Igår var jag och flickorna i köket och försökte röja undan det värsta. Jag tog perken och rullade till vattenkranen för att skölja ur den och köra igång en ny kaffeladdning. Jag tog av yttre locket, plockade bort det inre locket och böjde mig fram, fortfarande sittande på stolen, och skulle skölja av gammelsumpen- krasch- så satt jag med locket i handen och en ömmande vänsterskinka på golvet. Det visade sig att flera skruvar var borta på sitsens undersida och när näst sista skruven lossnade av min framåtlutande tyngd så pajade stolen (men min övervikt gjorde nog sitt till oxå- kanske *ler*) Ajajaj! Flickorna blev förskräckta och hjälpte mig upp, sen fick jag välmenta bannor då jag inte lät dom fixa och dona medan jag var avslappnad på kökssoffan. Men det går inte!! Jag måste göra något, jag blir knäpp på detta! Jag erkänner att jag är hiskeligt lat allt som oftast men detta följer det klassiska mönstret, när man mensar vill man bada, när man är sjuk vill man träna och när man är invalido vill man vara huslig! Frustrerande! Fråga mig om två månader så ska vi se hur huslig och arbetsam jag är då ;)

Sen skulle jag få börja belasta foten försiktigt till smärtgränsen och det har jag gjort i två dagar nu med den påföljden att jag har påtagligt mer ont i knölen! Det blir att backa lite och vara lite mer försiktig, jag är bara drygt halvvägs än så jag ska nog inte ha för bråttom med att belasta.

Hur som, idag har jag tagit mig en dusch, vikt/ hängt/ kört/ tumlat/ tvätt, och städat in kläderna i skåpar, agerat arbetsledare när barnen har dammsugit, diskat, torkat bänkar och bord, städat upp i hallen och utfört andra små sysslor. Dom har varit så duktiga och idag renderade städhjälpen i en belöning i form av snarra och pengar. Mutor funkar bra och vid väl valda tillfällen tillämpar jag metoden bestraffning/ belöning trots att vissa proffs på barnuppfostran fördömer det! I don't care, nu är både vi föräldrar och barnen nöjda! :)
Jag har snott ihop en pastasallad som vi har tuggat i oss, och nu ska jag dö en stund i sköna soffan- för det kan jag göra med gott samvete! Värken plågar mig ordentligt nu så jag klarar inte så mkt mer idag.
Och om nån retar sig på min präktighet eller mitt skryt över mina prestationer idag så- varsågoda, det är gratis! :)

Ta hand om er kära läsare!
KRAM