torsdag 6 september 2012

Sally...

...behåller jag för hon är högst oskyldig till toarullsproblematiken- som jag är så less på! Övriga sex är till salu med varierade utgångspriser och till högsta bud- men jag förbehåller mig rätten att välja köpare om det finns fler intressenter! Det kan ju hända att jag ångrar mig och vill ha tillbaka dom... nångång ;)

I g e n !
Och i vanlig ordning så har jag ingen aning om vem den skyldiga är!

Det är sex individer i spridda åldrar, allt mellan 38 och 10 år. Dom ser bra ut allihop och är utrustade med både bra och dåliga egenskaper vilket kan ses som högst normalt. Dom är mer eller mindre väluppfostrade, rumsrena, och har spetskompetens inom olika områden.

Ska du ha en kemist som kan periodiska systemet, vet hur en atom är uppbyggd och som kan prata till dina öron gråter- då är 10-åringa killen något för dig.

Ett innebandyfreak som aldrig ska nyttja smink, som är hormontjurig mellan varven och som hjälper till utan att knorra när man frågar om hjälp- voila, vår 12-åriga tjej.

Är du hellre ute efter en kompisberoende bolltrollare som gärna myser i soffan med dig och som kan göra extremt snygga mål på X-box så är den manliga upplagan av 12-åring your guy.

En snart 15-årig tjej som helst bara umgås med sina kompisar, som är oerhört hjälpsam, duktig med barn och en fena på att baka finns med i utbudet.

Däremot måste jag meddela att den 19-åriga, "utanför- hemmet- arbetsduktiga" killen som är omtänksam, fåfäng och gillar att bygga muskler, inte kan levereras förrän om dryga året.

Sist men inte minst- tidsoptimisten, manlig och good- looking, hjälpsammast av dom alla, kan allt från laga mat till tekniska prylar- mannen i huset.

Man kan sammanfatta det hela grovt och kort;
Killarna i familjen är mer känsliga individer, måna om sitt yttre och hyfsat bekväma (läs;lata i mammas ögon)
Tjejerna är av hårt virke, gråter inte i första taget, klär sig bekvämt men inte alltid snyggast, är inte rädda att ta i- frivilligt.

Två av sex kan ni få lite rabatt på, 12-åringarna, då dom håller på "fel" hockeylag. Sånt drar ner priset.
Tjejen som snart fyller 15 ligger lite högre i kurs, åtminstone för tillfället då hon är en bra hjälpreda men det kan fort svänga med hormonbalansen.

Alla är kramgoa, läraktiga och kan tala för sig.
Maila vid intresse :)

Annars då?
Vi har en firmakille här som monterar bort alla våra direkt-el-element och dess kablar. Gissa om jag höll på att skita ner mig i morse när jag lämpligt nog satt på tronen och det rasslade till i väggen bredvid mig och ett gäng kablar bara försvann in i väggen!

Vilket flyt att jag satt där jag satt, ingen risk för olycka i brallan ;)

Det var snudd på att det kändes att han var med mig inne på dass, det slapp han turligt nog vara :)

Sen kan jag konstatera att trots Omeprazol så är det en dålig kombination med kryckor och värktabletter som sabbar magen! :( Fasar för den dag då jag inte hinner fram till dasset men det lovar jag att nån detaljrik rapport om en sån eventuell fadäs får ni aldrig! Någon form av skam och stolthet har jag i kroppen :)
KRAM