fredag 28 september 2012

Det blir varmt...

...i mammahjärtat när morgonens första koll på facebook visar ett meddelande från stora sonen, som inleder meddelandet med "Hej världens finaste mor!" *suckar av glädje* ❤

Han har det riktigt bra och det verkar vara ett härligt gäng ungdomar som hittat varandra under dessa dagar på au pair- skolan i New York. Nu skiljs dom åt och åker till sina värdfamiljer men han har fått flera goda vänner som jag tror han kommer att hålla kontakt med även efter detta äventyr på andra sidan Atlanten. Man kan inte annat än medge att det finns stora fördelar med Facebook, bloggar, Skype och andra kommunikationsmedel på internet. Vi får följa hans resa i text och bild och det gör saknaden lite mer uthärdlig. Han är så cool och har så fullt upp att han inte ens hunnit sakna oss än och som han själv skrev "Ska försöka keep it that way!" En bra inställning, han ska ha det så bra att han i princip inte ska hinna eller behöva sakna oss som är kvar hemma :)

Många vuxna män, bland annat BästMatte och stora sonens pappa är hyfsat avis på killen ifråga. Avis för att inte dom gjorde samma modiga och givande resa medan dom var unga, fria och heta villebråd *host* okej, det sista la jag till själv men utan att dom uttalat orden så vet jag att det är så ;)

Man kan ju snacka om dukat smörgåsbord när det är 9 killar och 141 tjejer på aupair-skolan :) Nu låter jag kanske som en kvinnlig mansgris, det var inte min mening men jag menar bara att det finns gott om fint att vila ögonen på.

Våran kille är manlig, vältränad, mån om sitt yttre och ser bra ut. Men han är trots allt detta ödmjuk, omtänksam, ärlig, pålitlig och har en stor dos humor. Bra kombinationer som gör att han går hem lika bra i manliga som kvinnliga kretsar. I mitt tycke ett bevis på att man är anpassningsbar och lite open-minded. Han har alltid haft gott om vänner, många sedan skolstart, och bland dessa återfinns många tjejer.

Oj, det blev ett långt inlägg bara för att hjärtat svämmade över ett slag. Men tro mig- allt jag skrivit om han är sant, det är inget mammasvammel! :)