lördag 8 september 2012

Rutavdrag...

...vem behöver det? Inte vi iaf, vi har en redig hemhjälp som är expert på att torka rent med våtservetter. Att hon varvar bordstorkning med snortorkning får man ta, det är ju gratis ;)

Tänk; graaatis- inte ääääckligt!

Ibland slinker den in i hennes mun oxå men men... Som sagt, man får inte vara så kinkig ;)
Sötaste städerskan är hon då även om hon inte är den mest hygieniska!

Mitt på dagen hade vi en lugn stund. Stora sonen är hos sin far, sonen var på äventyrsbadet med en kompis, bonussonen var hos sin bästis och lillsnorpan vilade ute i vagnen. När tonårsdottern skulle åka till pojkvännen, kom han och hans föräldrar och hämtade henne och vi fick oss en trevlig kaffe- och pratstund innan dom åkte iväg. Det är så sött och pluttenuttigt med tonårskärlek! Måste hångel på allmän plats och pussar/ kramar i tid och otid upphöra bara för att man kommit ifrån tonårstiden?! I guess so, man blir väl kallad äcklo och patetisk om man drar en tung-vals med maken mitt i stan :)
Var sak har sin tid, så är det! (öhh, näe, jag är inte svulten- inte alls! ;))

Idag har jag lyckats vara lite kreativ. Jag halvkrälade upp till min scraphörna där jag till att börja med stirrade på den kaotiska oordningen som rådde där. Vem har stökat till så?! Det kan ju omöjligt vara jag! Eller?!
Nå, jag röjde det värsta och såhär ser hörnan ut för närvarande;

Ont om plats...

...är det gott om!

Jag har stora planer på att flytta ut alla mina tjugotolv saker till allrummet utanför sovrummet för jag känner mig trångbodd men det blir inte riktigt än. Eventuellt blir dom tre takfönstrena bortbyggda och ersatta med en takkupa (jag offrar inte bort ljusinsläppet i rummet!) ganska snart så jag får avvakta ommöbleringen tills vi är klara med det stora projektet. Blir inte ombyggnaden i år så kommer jag att fixa och dona, bara gipset försvinner och jag återfår styrkan i foten/ benet :)

När jag plockade och röjde så fyndade jag såklart. Många uppstämplade motiv som jag målat men lagt åt sidan då dom inte passat "just då", halvfärdiga kort och flaskkort som lagts åt sidan och fallit i glömska. Jag kommer att färdigställa dom imorn men jag har lagt till alla delar och ungefär så här kommer korten att bli när dom är monterade och klara;

"Bra- att- ha- kort" när nån behöver ett i halvpanik :)

Det är lite synd att en bild inte visar korten som dom ser ut irl men en hint får man iaf ;) Vissa kort ser lite smått kala ut när jag gör "bra- att- ha- kort" men det är för att ev kunna stansa ut bokstäver och få dit ett namn el annan text som kortköpare önskar. Skitbra va?

Näe, nu är det soffhäng som gäller. Avslutar med en strip från min favvoserie om Elvis och Hedvig- och jag tror att jag och fru sköldpadda har vissa likheter i vårat tänk ;)

Positivt tänkande!

Ha en ruggigt skön lördagkväll!
KRAM