onsdag 12 september 2012

En bra start...

...på dagen inkluderar inte en slaskig, disköverhopad köksbänk, kladdig spishäll eller diskmaskin full med rent porslin! Den synen mötte mig när jag hankat mig ner för trappen i morse.
Snabbt igång med kaffehurran och sen linka fram mellan soptömning, diskmaskinstömning, diskmaskinsfyllning, spistorkning, bänktorkning, bordstorkning, "halta-vera-dammsugning- sen kunde jag käka frukost med lugn i kroppen :)

Stora sonen har ett arbetsuppdrag idag och imorn. Han sköter lillsnorpan från uppstigning och till Matte kommer hem vid två-tiden och han gör det med bravur (även om han sov som en medvetslös en stund på fm, gissa om snorpan hann gräva runt i rörkrökarens saker *ler*)

Jag har laddat in paj i frysen. Vilken sorts paj?! Jamen äppelpaj såklart :)

Dom är inte så hårdgräddade som det ser ut ;)

Idag har vi haft trevligt besök i form av S och hennes två yngsta kottar- söta sessor! Då jag inte vet om det är okej att hänga ut namnen så kör jag på den anonyma vägen och S, hojta till om du tycker annat :)
Iaf, vi har aldrig träffats förr men vi surrade, surrade, drack kaffe, surrade, höll koll på våra 1,5-åringar som tultade runt, surrade, åt visst *host* lite paj *host, host*... Och bestämde att detta gör vi om! :)

Jag har ju nämnt tidigare att besöksfrekvensen här i Munkan har varit högre än vanligt och jag njuter! Men det kanske mest anmärkningsvärda är att jag "fått" två nya bekantskaper, Vic och S och det är ju inte helt fel :) Vi har gemensamma nämnare (Vic's kusin är min gamla vän (inte åldersmässigt gammal *flinar*) och S's sambo är en kollega) men vi har inte träffats förr.

Den trevliga rörkrökaren som är här och drar rör till vår konvertering måste ju tro att vi har en svängdörr på vårt hus och att strömmen av besökare är i klass med Mecka alltjämt! :) Så är det såklart inte men dom dagar han har varit här så har det suttit nån besökare vid bordet med en kopp i handen, antingen vid lunch eller hans för-/ eftermiddagsfika ;) Imorn kommer två snygga brudar förbi med skräpmat till lunch så mönstret upprepar sig *s*

Har just sett ett program på kanal5 som heter "Våra pinsamma kroppar" Det här programmet tar upp saker som inte många andra program visar och ikväll fick vi bl.a se om en snubbe med skinnflådd analöppning som han kliat sönder under tjugo års tid, en kvinna med bröst i sizen 75K som är enorma och orsakar inte bara tyngdvärk utan även eksem och utslag och tre tjejer som med en uppsamlingskopp mätt upp hur mkt blod som man mensar ut/ period. På tal om sistnämnda- jättemysigt att se när dom kladdar och mäter upp mensblodet varje dag!
Nå, vad jag ville komma till är att jag egentligen inte reagerar på alla generande- och vissa lite halvudda- symptom/ problem utan mer på varför man gör skillnad på män och kvinnor?! Inte för att jag suktar efter att glo på knöliga pungpåsar och snedvridna snorrar men varför suddar dom ut dom manliga genitalierna men inte dom kvinnliga?! Ett par jätteboobs är okej att flasha men inte ett manligt arsel? Nåja det man inte förstår, får man lämna. Men jag fick iaf lära mig att man inte ska peta öronen- dom är självrengörande. En bomullstops som majoriteten använder kan göra mer skada än nytta! Läkarna gav rådet att man ska tvätta ytterörat med en tvättlapp men inget mer (men jag kommer att fortsätta med mitt topsande för det känns fräscht efteråt- sådetså!) :)

Näe men det här går inte! Jag måste packa inför vår lövväkäjschön (love- vacation för er som inte förstod = kärlekssemester för er som... ja...) Kära mor och Lasse kommer hit och bor i huset för att ta hand om lillsnorpan så att vi får åka iväg på vår årliga höstresa till Hemavan. Bara jag och underbara maken, en tripp i hyrd stuga där vi bara är! En tripp där vi eldar i kamin, äter och dricker gott, ser varandra, hör varandra, är med varandra. Det behöver nog mer eller mindre alla, ett brejk i den fullspäckade, stressiga vardagen! I år skulle vi ta lite fjällvandringsturer men det sparar vi till nästa höst tror jag ;) Så- vi hörs och syns!!
Ta hand om er!
KRAM