fredag 21 september 2012

Buzzador...

...har levererat ett paket innehållande Air Wick Doftpinnar.

Toalettdoft av trevligare sort :)

Jag har sagt det förr men det tål att upprepas- det är en förmån att vara en Buzzador och alla kan bli det om man vill. Vill man enbart erbjudas chans att testa gratisprodukter så uppger man det i sin anmälan. Jag har valt att få erbjudanden av både gratisprodukter och saker att testa till reducerat pris, sen väljer man att tacka ja eller nej när erbjudandet kommer- inget tvång alltså! Så mina vänner i närheten, jag har tre provpaket kvar, så kom och hämta om intresse finns ;) och ni som bokat en förpackning- kom och hämta!
Vill ni bli en Buzzador, klicka på länken och läs vad det innebär. Känns det intressant så uppge gärna mig (Vonkan8) som den som värvat dig.
Ett tips till er som ska testa dessa goda dofter- prova med enbart en pinne till att börja med! Det följer med sex st och jag satte i tre, men det blev nästan för stark lukt! Det beror visserligen hur luktkänslig man är och var flaskan ska placeras men börja småskaligt och sätt i ytterligare pinnar om så önskas :)

Gårdagskvällen började trevligt. Jag fick lift med vännen Monika till en scrapträff och det var längesen jag kom mig iväg på nåt sånt! :) underbart att nörda, (läs;pyssla), surra och få tips och inspiration av andra likasinnade. Under några timmar sitter ett gäng pysslare i varierande åldrar och har trevligt tillsammans. Och jag lovar, det låter bra mkt töntigare än vad det är :) Kan man kalla det för modern junta?! Kanske, jag har aldrig varit med i nån junta.

Ett kort som nått sin mottagare, lilla Elias 3 år.

Träffen fick dock ett tvärt slut. BästMatte skickade ett sms och bad mig ringa 1177 (sjukvårdsupplysningen) pga att Sally skrikit otröstligt i 1,5 timme. Normalt lägger hon sig vid sju-tiden men när jag ringde hem strax efter nio så var hon fortfarande vaken men lite lugnare. Snälla Monika gick med på att packa ihop sakerna en timme före sluttid och vi rullade hemåt till slutkörd pappa och dödstrött snorpa.

Fotat vid lunchtid igår i lindrig startfas

Vi såg svampliknande blåsaktig beläggning på insidan av överläppen redan på dan men trots lite svullnad och beläggning så var hon inte så besvärad av det och eftersom hon druckit apelsinjuice så trodde jag att hon fått nån lättare reaktion.
Detta hade förvärrats under kvällen och när jag kom hem vid tio-tiden såg överläppen ut som på en Hollywoodfru, det var så mkt gojimoji under läppen att den stod rätt ut, àla fläskläpp. Dessutom fanns det mer på tungan och hon hade jätteont lillstackarn! :( Tutten var inte att tänka på, flaskan vägrade hon ta och glassen ratade hon.
Vi lät henne suga på en Alvedon- indränkt bomullsboll för att bedöva i munnen, hon fick en Alvedonsupp i rumpan och slutligen en ihopknuten fryspåse innehållande några krossade isbitar att suga på. Ett minihål i påsen gjorde att hon fick svalka plus vätska och efter en stund kunde hon ta tutten och då föll hon oxå i sömn ❤

Sömnen höll i sig 15- 30 minuter, sen var hon i full panik igen. Skrek rakt ut, böjde sig bakåt i en båge, grät krokodiltårar och var under lång tid helt otröstlig. Till slut åkte Matte in med henne för att kolla så det inte hade spridit sig ner i halsen och vet ni vad... när dom kom på akuten så var hon så glad, lekte med sakerna i lekrummet och gapade duktigt när sköterskan ville kolla läget! Är inte det typiskt, så säg?! Virusblåsor var deras teori och vi skulle fortsätta som tidigare. Natten fortsatte i samma hemska läge och nu sitter vi här, två urlakade föräldrar, en sovande bebis (ja jag vet att hon inte är bebis nå mer ;)) och med en tröttblek bonusdotter på skolan. Hon var den enda som hade vaknat inatt och det är ett smärre under att övriga barn inte märkt av något för som lillan skrek!

Teorierna har varierat bl.a. mellan Afte, Höstblåsor och allergisk reaktion. BVC- sköterskan är lur om sistnämnda och vi ska hålla Sallys mat- och dryckintag under uppsikt. Bara ge henne kalla, lättsvalda saker dom närmaste dagarna och sen får vi se om en ev allergiutredning ska göras framöver. Fy fan vad hjärtat värker när barnen mår dåligt! Jag satt uppallad mot kuddar med en sovande lilltjej under en av alla små sovstunder och mina tårar rann över. Dels pga trötthet och värk men även pga den maktlöshet jag kände då hon led så mkt och jag kunde göra så lite!

Munkylning med isbitar. Kolla in dom uppjagade ögonen! :(

Huvva! Nu hoppas vi på förbättring! I morse fick vi i henne mjukmacka med smör, en flaska vatten och lite kräm- hon var skithungrig, stackarn! Då hon inte tål mjölkprotein och vi ska vara försiktiga med vissa frukter så är det svårt att hitta så stora variationer i kosten men isglass, sojabaserad chokladpudding och sånt borde gå bra.

Nå, det var det om det. Nu måste jag vila lite medan lillsnorpan sover i sin vagn ute i det vackra höstvädret.

Sköt om er! ❤
KRAM