fredag 3 maj 2013

Romantikern...

...har varit framme igen ;) Igår ringde kära maken på mobilen och avlade rapport till chefen (=jag) om vad han gjort på stan och sen meddelade han att han köpt något till mig! Wow, lite nyfiken blev jag allt och jag hade inte en susning vad det kunde vara! Kanske nåt att ha med på USA- resan? Nja, jag borde ha vetat bättre. Jag har fått presenter förr och det är väl kanske inte alltid att sakerna klassar in under kategorin romantik. En handdammsugare än jättebra att ha men inte svävar det rosapuffande romantikmoln runt tingesten. Vet ni vad jag fick den här gången?!

Oh yeah! En fönsterputs!

Ska jag vara riktigt uppriktig så uppskattade jag ändå min "present" då den underlättar min värkande vardag och nu kanske t.o.m mina händer och armar pallar med en omgång runt huset :) En stor anledning till inköpet är förstås hans eget intresse av tingestar som brummar och underlättar ett arbetsmoment oavsett om det är en fönsterskrapa, borrmaskin eller högtryckstvätt ;) Har jag riktigt tur så kanske hans handkraft ingår i köpet så att fönstrena blir självputsande- av hans händer ;)

Soptipp deluxe...

Lilla söta gullrumpan har roat sig med storasysters trasiga kudde. Nu är den ännu trasigare...

"Åhhh, kolla..."

..."vad"...

..."mycket"...

..."fluff!"...

"Nu har jag varit duktig men jag är less! Vill inte städa upp, det får storasyster göra!"

What a weather...

Tittade ut genom vardagsrumsfönstret idag och insåg att våran slokande torkvinda får fortsätta sloka ett tag till!

Drog en snabb repa på stan för att komplettera packningen och det fullkomligt vräkte ner snö!

Inga söta små snöflingor utan jätteblaffor!

Folk må ha trott att jag övergett min tvångströja och var på rymmen för mitt i allt snöhelvete så började jag flina brett för mig själv och skaka på skallen när glasögonen blev bombarderade av smältande jätteflingor på insidan av glasen och håret började droppa av tunga snödroppar.
Känns inte helt fel att lämna detta labila väderläge!

Nedräkning...

Om 27 timmar får jag hålla stora sonen i mina armar och ge han en av dom varmaste, men oxå gråtblötaste kramarna! Vi har duschat, packat, lämnat barn och förberett oss så gott vi kan för om ca 7,5 timmar sätter vi oss på flyget och inleder den första delen av vår långa resa mot Seattle. Det blir en hiskeligt tidig morgon och jag gissar att vi lär sova som på nålar för att inte försova oss eller hamna i tidsnöd och missa den sista obligatoriska checken och iläggning av sista attiraljerna i resväskorna.

Vi har ca 12 timmar effektiv flygtid framför oss men i praktiken är vi på resande fot i 21-22 timmar, räknat från dörr till dörr. Jag hoppas min kropp håller för belastningen och för säkerhets skull så kommer jag att gå på full medicindos. BästMatte tycker att alkohol borde funka bra men... Det är inte så vidare värst bra att kombinera medicin och en lättare fylla ;)

Nordvästra hörnet är vår destination...

...närmare bestämt Mercer Island!

Vi är inbjudna på barbecue hos sonens värdfamilj på söndag och det ska bli mycket intressant att träffa dessa fina människor som tar väl hand om sonen och gör att han har en så bra tillvaro att han förlängt sin aupair- anställning ytterligare ett år! Givetvis vill vi ju ge dom något från Sverige och allra helst något lokalproducerat så idag snippade vi in på glasblåseriet Heta Hyttan och köpte dom en vägglampa med "livslust" Nu är det bara att hålla tummarna för att den faller dom i smaken ;)

Jag fick ett fint mail idag från min gammschwägerska och det värmde gott. Jag lovar dig E, vi ska ha en toppenresa och hälsa från hela familjen L i A-jaur :) Sen lovar jag er alla att försöka ha tid, ork och möjlighet att uppdatera bloggen så ofta som möjligt. Vill ju dela våran upplevelse med er ;) Vem vet, det kanske blir i nån slags dagboksform!

Nå nu är det läge att dejta JB så jag överlever morgondagen. Lev och må och ta hand om er!
KRAM ❤