fredag 24 maj 2013

En onödig fundering...

...kring nödighus- men frågan kommer per automatik när man äntrar dasset i damernas omklädningsrum på jobbet och det ser ut såhär;

Manlig kollega i nöd som varit på besök? Eller städ som glömt återställa ordningen?!

Just detta dygn var vi endast två av tre möjliga tjejer på avdelningen och jag tvivlar på att nån av oss väljer att sitta kallt och hårt om vi kan välja ett mer bekvämt alternativ för våra nätta ändalyktor ;)

Möblemang...

Åhh så innerligt jag hoppas att Jysk ska leverera! Vissa saker är fullt funktionsdugliga och i prima skick medan andra är vinda, tröga och allmänt halvskrotiga.

Vi har ändå valt att beställa nya utemöbler från denna butik. Dom positionsstolar och två bord- allt i vit(?!) plast- har sett bättre dagar och jag ska dansa limbo och fira med en bärra sen idag då vi skrotar dom gamla och installerar dom nya :)

Bord som är 205-275 cm långt- behövs i vår "familjen annorlunda" Utseendet påminner om svartmålat trä men är i underhållsfri plast- fast det är klart, man kommer väl inte undan att torka av det för att hålla fräschören ;)

Åtta svarta stolar

En matchande låda för dynorna

Oooooh vad jag vill köpa denna barngrupp åt snorpan!! Men 1300 pix?! Nja....

Urk vad tråkig altan vi har just nu! :(

Nu saknas bara en sandlåda och montering av gungställningen så är gården ganska barnvänlig för sommar- och höstlekande småttisar ;)
I dagsläget sitter snorpan på vår grusfyllda uppfart och gräver (o)fina gropar för att fylla hinkar och baka kakor i formar. Kakor som givetvis är dömda att misslyckas då gruset rinner ut ur kakformarna :( Dessutom sprids gruset ut på alla tänkbara ställen där vi inte vill ha det, ex altanen, gräsmattan och på bron.

Sandlådan måste ha ett lock, gärna ett som man fäller upp till två små bänkar. Sen funderar jag på att snitsa ihop ett smidigt skydd av plast el presenning då alla omkringstrykande katter garanterat kan få ner sitt illaluktande piss genom springorna i trälocket!

Halvtidarn...

Så kallas jag nuförtiden på jobbet. Ja, det har blivit lite mycket ledighet på sista tiden men vad att göra? Barnen är bara små en gång och alla förpliktelser hopar sig ibland för oss sexbarnsföräldrar- även om vi "bara" har fem hemmavid. Eftersom jag tagit ledigt två tolvor fm i helgen så blir jag ledig ända till onsdag och det gör inte ont :) Det som är lite illa är att jag verkligen borde vara på plats och plåga mig med truckkörning men... nu är det som det är! Jag får en känsla att vissa kollegor kan tänka sig att byta ut mig mot en fulländad renserist som gör alla arbetssysslor inkl körning men jag hoppas dom har lite mer tålamod med mig och försöker se dom fördelar som jag ändå kan bidra med :)

Ikväll ska vi faktiskt unna oss att åka på lite trevligheter anordnade av jobbet. Vi missade ju middag och underhållning förra fredagen då mitt skift och ett till var inbjudna med respektive men eftersom Gullan piggnat till från höstblåsorna och mina svärföräldrar kommer och sköter så har vi möjlighet att delta under några timmar ikväll. Jag gissar att vi mest hinner surra och äta innan vi beger oss hemåt igen, det är krattning av fotbollsplaner och lite annat på agendan imorn så vi måste vara pigga och alerta på lördagmorgon ;)

Så kan man oxå sova gott ;)

Härliga sommar! Lätt klädsel och värmande sol känns som balsam för en värkande kropp. Vi ska snart på återbesök på barnmottagningen ang Sallys mjölkallergi men till dess så njuter jag i solstolen med en kopp kaffe i näven ❤

Ha en fin fredag allihop!
KRAM