söndag 19 maj 2013

En mysdag...

...i solen!
Som jag nämnde tidigare så blev vi solokvist idag då Matte åkte till Boden på fotbollscup med tolvåriga dottern, bonussonen åkte till en kompis, tolvåriga sonen sov hos en kompis och stora dottern tog en riktig tonårssovmorgon.

Då passade jag och Sally på att hälsa på hos min kompis Lisa. Hon var ledig idag och hemma med sin minsting Eddie som är fem veckor äldre än snorpan. Solen stekte och vi satt ute med varsin kopp kaffe medan småttisarna för första gången visade ett intresse av att leka med varandra. Dom ritade på marken med kritor, körde traktorer, blåste såpbubblor, vräkte i sig ostkrokar och badade i en badbalja. Tanken var att vi skulle vara en kortare stund eftersom besöket föll in under deras sovstund men både barnen och vi mammor hade så trevligt att en halvtimme snabbt blev till tre timmar :) Lisa servade oss med kaffe och kall dryck i omgångar och sen snodde hon ihop en lunch- allt detta avnjöts vid utemöblerna och nu svider min osmorda, grisrosa hud *ajaj*

Här kommer några bilder från dagens mys;

Jag ska måla hela världen lilla mamma...*tra-la-laa*

Två gånger Picasso

Saft och ostkrokar är mumma!

Med myror i brallan (eller blöjan) är det svårt att sitta still ;)

"Jag kapar Eddies badbalja nu när han lämnade den"

"Men... Det är ju min badbalja- jag vill bada!"

"Okej, vi delar på badet!"
Finns det hjärterum så finns det stjärterum ❤

Roligt men inte så värst renande ;)

En knäckt stjärna slocknade i bilen och fortsatte sova gott i vagnen, i lite skuggande skydd från spetsgardinen på altanen

Cooling... eller nåt ;)

Ouch, första brännan!

Mina stora barn har kommit hem och nu inväntar vi bonusbarnen och familjens pappa, en man som lär vara mer sönderbränd än jag efter en heldag vid fotbollsplanen! Kanske läge att införskaffa nya solskyddskrämer för säsongen ;)

Hå-och-hej-från-mej!