onsdag 1 maj 2013

Ooooh...

...så kul!
Igår fick jag hämta ut ett paket från...

...Plain Vanilla. Förutom det jag hade beställt så låg detta i paketet;

Jag ska visa bilder på dom helt underbara plaggen som jag nu har i min ägo men jag provade dom bara i dreglande hast och glömde fota så hav tålamod :)

Jag läser flera bloggar och vissa är såklart favoriter. En av dom bästa är Monas Universum, en rättfram, ironisk, rolig, driftig, humörrik brud från huvudstaden. Hon har visat upp många av sina favoritobjekt i bloggen, bl.a kläder från Plain Vanilla och jag har direkt känt att det där är kläder som tilltalar mig men halvsnål som jag är så har jag aldrig köpt några plagg... förrän nu när dom körde en outlet. Jösses vad jag fyndade! Räknade ut att ordinarie pris för just dessa tre plagg skulle bli- håll i er- drygt 4 laxar!! Jag pröjsade 1160:- med frakt och det är absolut mer i min prisklass. Jag är ju ingen som brukar bry mig om det faktum att dyra priser (oftast) borgar för god kvalitet utan jag är mer en "slit- och- släng- brud" som köper svennekläder till svennepriser på GT, Cubus, Lindex och dom lite mer "vanliga ställena". Eftersom trycket på kläderna var hårt så tog det ett tag innan besked kom om varorna fanns men en dag förra veckan ringde ett stockholmsnummer på mobilen. Skeptiskt svarade jag eftersom det oftast är försäljare som ringer mig från 08-området men den här gången var det en väldigt serviceminded, trevlig tjej som presenterade sig och meddelade att det hade uppstått ett litet problem med min beställning. En tunika, eller kanske mer klänning, fanns inte i min önskade storlek i svart. Just när jag skulle ändra färgval så sa hon att den fanns i en storlek större men det stod aldrig på hemsidan då dom hade endast EN i den storleken. Raskt så valde jag den och sen guidade hon mig i övriga storlekar jag valt, om dom var stora eller små i realiteten. Glad i hågen och förväntansfullt har jag trampat runt och väntat på sms-avi och igår kom det! Susade iväg och hämtade paketet och wow! *suckar nöjt* Eftersom dom kunde tillgodose mina önskemål så var dom extra små sakerna i paketet som grädde på moset! :)

Lite kul är det ju att dra på sig kläder som är annorlunda, nåt som inte alla andra springer runt i ;) Min fasa var ju att storlekarna skulle vara fel åt båda hållen. För små kläder är inte snyggt, det säger sig självt att man inte vill se ut som en valkig, stoppad korv. Men för stort är inte heller så upphetsande, tunikor har ju en tendens att visa upp ett tillstånd av graviditet om dom är för vida. Mannekängade för BästMatte innan läggdags och hans bästa kommentar var "-riktiga mammakläder!" Med det menade han faktiskt inte att jag såg ut att vara på tjocken utan han syftade på att det var helt i min stil ❤ Han kör med "mamma-uttryck" ibland, vissa filmer är exempelvis "mammafilmer" ;)

Haveri...

Mindre kul var det att bussen pajade igår! :( Vid en omkörning på E4:an så smattrade det till några gånger och maken trodde att det var några stenar som slog upp nånstans. Strax efteråt visade det sig att gissningen var fel. Laddningslampan började lysa och nya budet var att generatorremmen gått av. När vi skulle svänga av från vägen så fick han hänga på ratten för att ändra kurs på bilen och då tillkom även servoremmen på listan för icke fungerande komponenter. Han lyckades manövrera bilen till parkeringen på Mekonomen men sen var det kört. Bilen var död och vad värre var... verkstaden var stängd- till imorn torsdag! Bajs! Vi fick hämtning av fina födelsedagsbarnet Sus som vi skulle uppvakta och hur vi löser bilfrågan vet vi först imorn. Det finns säkert nån vänlig själ som kan hämta den efter rembyte och köra hem den på våran uppfart om vi inte hinner göra det själv innan vi åker på långresa.

Vi har nyss investerat i fyra nya sommardäck till lillbilen och så nu detta! Bilar ska inte kosta, bara rulla. Dessa bilslantar hade jag hellre shoppat upp i USA men what the fuck, jag får väl gå på gatan och dra in lite kosing *hehe* fast frågan är väl om vi inte får betala snarare än dra in pengar på ett sånt uppdrag! En blek, degig, påsar-under-ögonen-trött kvinna som passerat bäst-före-datum för några år sen är nog inget hett villebråd. Se synen framför dig- jag står där med handen på höften, ögonlocken förföriskt på halvstång, röda crocs på vita tubsockeklädda fötter, mitt i allt detta försöker jag uppbringa all min charm för att ragga betalande kunder med min enorma utstrålning och ett vilset leende på läpparna ;) Näääe, den idén skrinlägger vi bums, jag skulle inte dra in en spänn, haha!
Nåväl, vi har inte en rolig utgift att ta tag i men å andra sidan så kunde det ha varit värre.

Rem-slamsor kvar

Väderspex...

Tragiskt! I morse när vi vaknade så var det regngrått ute och vi pratade med stora sonen på Skype, en glad son som i princip lovade att han kunde bjuda på bättre väder än det vi har hemma. Innan vi masat oss ur sängen så hade några tappra solstrimmor trängt igenom det kompakta molntäcket och dagen såg mer lovande ut. Nu när jag tittar ut genom våra ack så skitiga fönster så ser jag ett ymnigt snöfall! Idag är det 1 maj och solen ska lysa! Idag fyller min pappa år så om inte annat så kan väl vädergudarna vara lite bussiga mot han (-och oss!) ;)

Dagens outfit...

Den får snorpan bjuda på! En puss och kram och ett glatt "-hejjååå" och så var den vinkande tjejen på väg ut i världen på sin bobbycar. Snyggt värre ;)

Wroom wrooom

Chill...

Nu är det soffhäng i väntan på att kärleken vaknar till liv så att vi kan börja gräva bland väskor, kläder, skor och dokument som ska med. Tänk, om två dar är vi på väg!! :)

Kaffet smakar extra gott i min fina "Jag älskar dig- i evighet"- mugg som jag fått av BästMatte ❤

Ha en skön onsdag och ta hand om er! KRAM