onsdag 29 maj 2013

Lovely weather...

...och vi är ute varje dag!
Igår lyckades jag få min man att påbörja utrensning av våran knökfulla boda där man knappt kunnat stå med båda fötterna innanför dörren- på sant :) Till saken hör att jag ville åt ett stort furuskåp (som jag turligt nog vann på Nolia 1996) tillverkat av fd Furumagasinet. Detta skåp stod längst in och längst under allt men nu pryder det vår uppiffade (men skruttiga) altan.

Skåpet är perfekt för förvaring av engångsartiklar som ska (för)brukas vid våra mysstunder utomhus :)

En bra början iaf, mer påfyllning kommer ;)

Dom nya möblerna är på plats! Tyvärr var två av åtta stolar trasiga så vi har beställt två nya som vi ska hämta på fredag tillsammans med en matchande dynlåda och åtta svarta stolsdynor.

Not nice!

Mindre roligt utgångsläge men vi tömde den...

...och sen spolade jag och snorpan av den...

...vissa spolade även av sig själv ;)

Och här har ni dom första bilderna efter makeovern, fler lär komma ju mer vi fixar eftersom den är långt ifrån klar än...

Tistel

Tistel

Fin stentavla som jag fått i present av fina vännen Pörni som driver Tistel
"Live well, Love much, Laugh often"

Medan vi städade ur bodan och fixade på altanen så skötte vi söta Eddie, fem veckor äldre än Sally

Jag kan upplysa er om att det märktes att vi hade två livliga, leksugna -11:or på tomten ;) Dom röjde som galningar bland alla leksaker som vi grävde fram i all bråte. Det bästa är att vi hittade en massa bra-att-ha-saker, vissa har vi redan köpt/ fått så nu har vi dubletter av bl.a. rutschkanor, trehjulingar och Bobbycars men vad gör det?

Flax...

För några veckor sen gick jag med i Smartson, en sida där man likt Buzzador får testa olika produkter. Hittills har vi fått erbjudande om att testa bl.a. Arla köket mjukglass, Castello Alps Selection dessertost, Kiviks Musteris frukt- och bärsoppor och ICA Skona tvättmedel. Nu senast kom ett test på en gräsklippare, en Viking MB 4 RT.

Kolla på länken ovan, 7745 ansökningar kom in! Förra veckan fick jag ett mail där det stod att jag var nominerad, vi var 50 utvalda och av dessa skulle 10 slutgiltiga testpiloter väljas ut. Jag fick skicka in en profilbild och en beskrivning av mig själv på max 200 tecken- hur lätt är det?!

Tydligen lyckades jag bra för idag kom mailet som bekräftade att jag kom med!! Jiiihoooo :)
Jag får hämta ut en sprillans ny klippare i stan och vi ska testa den under hela sommaren och sen får vi behålla den- gratis och franco *glad*
BästMatte kollade upp den på nätet och skickade detta sms idag;

Inköpspris :)

Klipparen vi har är i princip ny, vi köpte en Husqvarna för tre år sen så snart har vi två fina maskiner för vi kommer med största säkerhet behålla även den "gamla" oavsett om vi gillar den nya eller inte!

Det jag åtar mig att göra förutom att klippa gräs är att skriva om den på deras blogg och visa nån bild. Sen kommer jag givetvis att recensera den här i min blogg. En bra arbetsfördelning enligt mig är att Matte klipper och jag fotar/ skriver ;) Skämt åsido så kommer även jag att klippa, nåt annat är det inte tal om!

Så- vill ni testa nya saker så tycker jag att ni ska anmäla er på Smartson, det kostar ju inget att anmäla sig eller att vara testpilot!

Hemmasnickeri...

Stora dottern kom hem idag med dessa underbara plagg i velour som hon hade gjort på syslöjden till snorpan;

Lite stora än men till hösten passar dom nog :)

Bonussonen tittade på stora dottern och hans spontana kommentar var;
"Har du gjort dom där på träslöjden?" En liten tankevurpa ;)

Kotten...

Vi har precis haft två arbetskvällar på vårat underbara dagis, kvällens pass var inte långt då vi bara målade ett andra varv på den nya bodan samt monterande upp några gungor. Ett avslut på söndagens pass då vi räfsade, målade och snickrade. Jättetrevliga kvällar då vi haft sol och riktig sommarvärme! Eftersom vi var många som hjälptes åt så gick arbetet rätt fort och utöver arbetet så hann vi med grillning, glassätning och bus med barnen mellan varven. Jag är SÅ glad att vi valt föräldrakooperativet Kotten! Sally älskar sitt dagis och gråter på helgerna när det är stängt- ett bra betyg! ;) Att månadsavgiften är hälften av kommuntaxan är inte det viktiga utan det är tryggheten, gemenskapen, personalen och läget! Att man får göra ca 10-11 kökspass/ termin är inte heller betungande, speciellt inte när man ser vad vi vinner på det!

Snart har hon sju veckors "semester" så vi får se hur tråkigt det blir för lilla gullrumpan ❤

Kalas...

För några dagar sen var jag hos min fina vän Tess och när jag kom dit så fick jag en present och tårta

Paketet innehöll ett resekit...

...med en hårkur från USA, Amika. Det blir spännande att testa :)

Jag har även fått detta fina fruktfat av mamma och hennes sambo Lars

Jodå en påfyllning av frukt är på G :)

Nähäpp, kanske dags att knyta ihop fläskläggen... eller benen... så jag orkar upp imorn då vi har ett spännande studiebesök på SSAB i Luleå. Våran personalchef har ordnat detta för oss nio tjejer på sulfatsidan på jobbet i syfte att höra hur deras anställda kvinnor upplever arbetet på en mansdominerad arbetsplats. Vi ska även utbyta lite erfarenheter angående kvinnligt nätverk, kan vara högst intressant :)

Jag avslutar med denna skönsjungande donna som hittade en mikrofon i Idol-spelet och gick igång :)

Ha en trevlig kväll!
KRAM ❤