söndag 31 maj 2009

Pust....

... så olidligt varmt det är idag! Inte för att man ska klaga, det har ju både stormblåst och regnat tidigare så lite sol och värme skadar inte... Det är bara det att jag känner mig som i klimakteriet, min termostat i kroppen funkar inte och jag går varm som ett överhettat strykjärn, med kläderna fastklibbade på kroppen *flämtar*

Förresten- GRATTIS alla mammor på er stora dag!!! :) (en liten parentes, kom av mig men nu är jag back on track)


I vår familj är vi lite lustiga, visserligen gör jag till stor del "kvinnliga" sysslor och Matte gör "manliga" men ibland spårar vi ur :) Som ni läst tidigare så har han ju provat baka bullar men han kan även sköta övriga sysslor i ett kök samt tvättstugan- skulle tro att majoriteten som "arbetar" i dessa utrymmen är kvinnor... Däremot har han aldrig provat rensa avlopp eller golvbrunn i detta hus och då vi flyttstädade ur våra förra bostäder så var det jag som grävde i skiten- rätt många män som utför dessa äckelpäckelsaker- åtminstone om man hör sig för på jobbet... Sen har min kärlek en aningens motvilja mot högre höjder så jag- kajsa kavat- klättrade upp på en ranglig stege tidigare idag, iklädd vit minikjol och bh (fatta-som en clown på cirkus- TUR att ingen stackare stod nedanför mig och såg in under kjolen för då hade det nog blivit kräk-kavalkad *s*, kan tillägga att vi inte har någon insyn på baksidan!!) och besteg vårt tak. Vi har en 1½-plansvilla med tre takfönster placerade mitt på ena sidan av taket och dessa är inte vändbara och dessa var inte särskilt rena. Med takpannorna oroväckande knarriga och klagande under mina fötter, klev jag med darriga knän upp och putsade dessa fönster. Då jag lika var så högt uppe så passade jag på att rensa hängrännorna från diverse skit bestående av bl.a löv, så nu är dom oxå rena och fina :)

Efter det åt vi underbart gott hos mams idag och det var trevligt att äta så många tillsammans. Däremot var det ju skitavarmt så man blev inte bara mätt utan även svettig och dåsig.

Detta kort har jag snickrat ihop åt mamma, inspirerad av Karolina som gjorde om en hängelflicka till op.sköt. Mamma älskar sin körsång så det var givet att göra henne som hon är- med ljusa,. långa pippilotter och med körböcker i famnen :) Min mamma ser nästan exakt ut som tjejen på kortet- på sant! :)

MD-papper i en välda mix- I love them! Är det något du undrar över, var jag hittat vissa saker eller så, fråga på!! Jag är SÅ dålig på att redogöra mina dekorationer och papper!

I fredags var vi på Nodo och käkade grekiskt och det var himmelskt gott!! Efteråt for vi till Monkan och Tommy, där blev det poolbad för karlarna medan vi fegade ur och gömde oss inne i gillestugan med varsitt glas.


Vår 11-åriga brutta hade fotbollscup lördag så när vi vaknat vi tog en tur ut på landet för att heja fram dom. Tjejerna var skitduktiga, dom slet som vargar trots den intensiva värmen som var!!
På kvällskvisten åkte vi på 40-årskalas, en väldigt trevlig men sansad tillställning... Här kommer insidan på det kortet som Petra fick, nu togs bilden innan lotterna åkte ut och två stooora sedlar åkte in men ni får en hint ändå :)
Framsida på kortet finns under inlägg 26 maj "novellvarning"
Ingen av kvällarna blev direkt sena eller "blöta" men likafullt är vi rätt knäckta. Värmen, god mat, god dryck och ett intensivt socialt liv gör väl att vi inte pallar så mkt mer *s*

Nu får vi hem alla barn så nu blir ordningen återställd igen :) Det tråkiga är att jag jobbar ganska intensivt den här veckan då vi har barnen men Matte är ledig VARJE kommande barnvecka denna sommar så han finns tillgänglig iaf... Inte för att jag ska klaga, vi är lediga bra mkt mer än folk med "normala" arbetstider....

Ska ut och rensa lite bland våra smultronplantor, det blommar för fullt nu men lite mindre ogräs som snor näring och vatten gör nog att vi kan få ännu mer bär :) Sen är det skam på torra land att sitta inomhus vid en dator då solen gassar och allt är underbart fint ute, men jag passar på nu innan ruschen, sen ikväll blir det bara att göra en vanlig bloggrunda och kolla in alla blogcandys som går ut :)


Ha en jätteskön söndagkväll!