fredag 5 juni 2009

Ajabaja...

... vad jag har klantat mig på jobbet!! Följderna av mitt klantande blev data-, läs- och koncentrationsproblem. Onsdag började jag jobba 13.30 i vanlig ordning och efter en redig städrunda på avdelningen (mixeriet är skitigaste avd med kalkdamm så man måste dammsuga och spola rätt ofta) så gick jag och tog in kalk- och lutprover. Dessa tar vi var fjärde timme för att kolla så att alla våra kemikalier håller sig inom rimliga värden- annars blir det problem för efterföljande avdelningar som i sin tur tar våra återanvända kemikalier. Processen är inte den lättaste så jag tänker inte ens försöka tråka ut er med nån mer ingående förklaring av vår kemi och våra arbetsuppgifter :)

Men hur det nu än var, så gick något på tok då jag tog mitt kalkprov och en blandning av kalk/ saltsyra i princip exploderade in i mitt högra öga! Första reaktionen blev ungefär som då man cyklar omkull- upp på fötter fort som fan, titta sig omkring för att se om nån såg fadäsen och sen skynda iväg.... Nu gick det inte riktigt till så för mig eftersom jag stod på benen men jag knep ihop ögat och hann tänka "schhh- säger jag inget så vet ingen"... Men det gick inge vidare eftersom hela elden från den hornprydde killen på bottenvåningen brann innanför ögonlocket- det gjorde ont som satan- ursäkta språket!! Det blev ett pådrag på jobbet, mina arbetskamrater hjälpte mig spola ögat under kran, sedan blev jag nedskickad till vår sjuksköterska på företagshälsovården och hon i sin tur hade ordnat med biltransport upp på las där personalen på ögonmottagningen var förvarnade om att en Kappa-anställd var på ingående. Det gäller att vara så snabb som möjligt då det gäller ögon och två sköterskor tog in mig på ett rum, bedövade ögat och spolade i en liter (!!!) vatten i mitt uppspärrade öga för att neutralisera syran/kalken. Huuu vad läbbigt det var! Sedan kikade en läkare in i ögat och konstaterade att det trots allt gått väldigt bra- facit av olyckan blev skrubbsår på hela hornhinnan! Så nu medicinerar jag med ögondroppar och en kletig salva (hm, salvor brukar vara kletiga rent allmänt va?!) och jag är betydligt bättre nu!! Har jobbat varje dag men hållit mig inne i kontrollrummet för att undvika smuts i kladdet runt ögat men nu i helgen ska jag försöka jobba skrarpt igen.


Annars då?! Jo, idag har vi varit i Luleå och beställt en ny ytterdörr med leverans v 34! Tur att vi inte rivit bort den gamla dörren, då hade det varit äkta aircondition inklusive mygg här inne :) Shit vad en dörr kan kosta, TROTS 30% rabatt! Nåja, den gamla behöver pensioneras så det blir vääääl investerade pengar.

Sedan har jag varit och köpt blommor och jord och planterat i fyra blomlådor och en markkruka. Dessutom köptes två färdigplanterade hängamplar. Nu har jag bara tre blomlådor kvar på husväggen som ska fyllas med vackra färger men man behöver ju inte ta allt på en gång!!


Scrappandet har det varit trögt med eftersom ögat inte varit friskt, mitt skapande har helt enkelt fått vara! Jag kan iaf lägga ut en gammal bild på ett kort som jag gjort åt vår goda vän Nicke, detta fick han redan i början av maj men eftersom jag skulle tävla med det i NLS så ville jag hålla lite på bilden här i bloggen :) Tävlingens villkor är att huvudsakliga färger i skapelsen ska vara grönt och brunt samt att det ska finnas ett djur med... Gissa om jag tänkte på detta kort direkt då jag läste om tävlingen ;)

Framsida med "apan Otto" från Octoberstamps och pappret är Inkido grönt

Insida innan personlig text skrevs in- Inkidopapper i grönt

Nu har jag ett uppdämnt behov så jag vet inte om jag har tid att jobba i helgen *s* Nationaldagen är storhelg och ger faktiskt så bra betalt att jag inte nämns vara ledig men jag hade gärna varit det för barnen har examenscup även den här helgen. Lördag är det 00-sonen som har matcher och söndag är det 00-bonusdottern som kör hårt. Mattias den stackarn får i princip bosätta sig vid sidan om planerna och heja fram våra barn- inte för att han lider- den lilla fotbollsnörden *S* ;)

Nu är det kaffedax och en bloggrunda och sen fredagsmys med barnen.

Må så jättegott och ha en trevlig kväll!!