söndag 14 juni 2009

Jag lever...

... i allra högsta grad även om jag varit extremt dålig på att uppdatera min lilla blogg... Men ni förstår- det har hänt så mkt här på sistone så min tid har inte riktigt räckt till. Ögat är rätt okej nu, det enda som fortfarande märks är en ökad känslighet vid blåst och trötthet, då är det ruskigt torrt och irriterat i högerögat. I övrigt är det bra, jag ser bra med det (så bra man kan se med glasögon, tar jag av mig dom så har vi "blinda hönan Agda 2" på språng ;) ) men ger det inte med sig med känsligheten så får jag nog kolla upp läget en gång till hos ögonläkaren.

I fredags var det examen för våra barn och många andra med dom :) Vi hade en ruschig dag. Vi var på examen nr ett 8.30 där två av barnen hade en skön avslutning ute på skolgården i strålande sol... direkt efter det haffade vi barnen i armarna och drog iväg till examen nr två- den vi sagt i över ett års tid att vi skulle prioritera om någon avslutning krockade vilket dom turligt nog inte gjorde- och där såg vi stora sonen gå ut nian och grundskolan *hatten av för alla -93:0r* Sedan var det smörgårstårta, gräddtårta och bakverk som stod på menyn när vi kom hem- ruggigt gott :) Eftersom vi hade gäster så fick Matte åka iväg på examen nr tre som var i stadskyrkan och då den var klar kom han hem med sista barngänget och då var alla kottar hemma!! *ler*


På kvällen hade vi examenskalas med dukat långbord på vår altan, 10 vuxna och 5 barn (vi hade endast ett eget barn hemma på kvällen, övriga sov borta/ var ute med polarna/ var hos andra föräldraparet) Det var lite knytis över det hela, alla tog med eget kött som grillades på vår fina eldstad och sedan tillkom potatisgratäng, grönsallad, tzaziki, potatissallad och beasås till middagen och glass med maräng och sås till efterrätt. Myggspiraler på bordet var en nödvändighet, det var som att alla blodtörstiga, irriterande, surrande myggor tagit sikte på vår adress och kom stormande i trupp. Även om vi intog goda alkoholdrycker så avskräcktes inte dom s*t*ns små flygfäna ett dugg, vilket vi hoppades på ;)

Det blev några omgångar kubbspel och sedan spelade vi krona inomhus när kvällen blev lite för sen för att sitta ute och ha allsång.


Utan att avslöja för mkt så spirade kärleken i äkta, sann midsommardröms-anda- lite för tidigt bara och utan blomster under kudden... En -av mig- ordnad blinddate blev extremt lyckad och nu kvittrar det som skogens alla fåglar i telefonluren när i pratas vid *skrattar* Visst är kärleken underbar!!! Nu väntar vi övriga med spänning på att se hur mkt kärleken hinner utvecklas på en vecka, båda dessa superhärliga människor är bjudna hit på midsommar tillsammans med ytterligare ett till par :)
Hm... Jag kanske borde ta jobb som "kopplare" fast det är nog inte ett tillåtet yrke :)


Summa summarum- examen blev en skittrevlig kväll i underbart goda vänners lag! Nu ser vi som sagt fram emot midsommar med blomkransar och god mat.
Skapandet är totalt i vinteride, jag har inte gjort ett jotta sedan jag gjorde illa ögat! Nu har jag påbörjat min första bok med hjälp av min fina BIA-maskin (Bind-It-All) och det ska bli spännande att se om jag överhuvudtaget får till något som liknar en bok. Än så länge har jag bara gjort hålen i fram- och baksidan men det mest spännande blir när "rygg-spiralen" ska klämmas fast *svettas* Jaja, vi får se hur det går, det är inte dax för det än, nu ska jag först och främst scrappa framsidan och sedan... då gäller det :)
Idag sprang vi på min gamla svägerska och svåger samt deras två söner och det var jättekul! Har inte träffat dom på flera år och vi hade så tur att dom hade en liten stund över så vi fick bjuda hem dom på kaffe. Denna härliga familj bor inte i denna kommun utan en ca 13 mil härifrån (det finns en scrapbutik i stan- då kanske vissa vet att orientera sig rätt) och det är inte ofta dom är här i stan- och det är definitivt inte ofta vi är i deras stad! Vi brukar bara passera där när vi gör vår kärleks- och ladda-batterier- resa till Hemavan varje höst. I år får vi nog planera om vår rutt så vi dels hinner in på scrapaffärn och dels hinner in och hälsa på hos en av dom mest gästvänliga familjerna jag känner till....
Nu är Matte med 98-an på fotbollsmatch och 00-orna håller på att dunka ner 02-an som retas värre än tre småbrorsor på en gång! Därför lämnar jag denna maskin nu och tar en bloggrunda senare- mkt senare- för maken och jag har filmkväll med mys ikväll (han har jobbat natt så vi har knappt hunnit vara med varann framför tv:n denna vecka)
Ha det bäst och var rädda om er!!!