torsdag 28 maj 2009

Ont, det gör ont....

... men det går.. det måste gå! Vi har ett sjuhel**tes väder här uppe i norr just nu! Och då gör det ont i hela mig, alla leder knakar och värker! Igår då jag skulle iväg och jobba natt fegade jag ur och tog bilen (fast det gör jag ju nästan varje dag iaf så den ursäkten var klen *krax*) och jösses vad det blåste! Fåglarna i luften stod i princip still- om dom inte rent utav kasade baklänges med vinden och stolparna med trafikljus vajade oroväckande av och an. Dagen innan vräkte regnet ner och det var då inte heller nå vidare värst kul... Men men... ska inte klaga, det ska ju bli kanonväder till helgen så det ser jag fram emot. Vi har en fullspäckad helg framför oss! Låt se... imorn då jag sovit klart efter nattjobb ska vi ta oss en kall öl på altanen och sedan ska vi hojja iväg till våra vänner Monkan och Tommy. Dom har bokat bord på "Nodo" så kl 18 ska vi på after work med grekisk meny *slick i mungipan* Efter det blir det att åka tillbaka till M och T för lite mer godricka och kanske... *håller tummen* ...ett dopp i deras fina utepool :) Kika in på hennes sida så ser ni en glimt av den men ni får leta bakåt i inläggen....

Lördag har vår stora tjej fotbollscup i en by utanför stan och även om hon inte är hos oss nu så vill vi ju dit och se någon match. Sedan blir det lokalbuss till Luleå, där ska vi på en kombinerad 40-års-/ magisterexamensfest. En vän i vår bekantskapskrets firar inte bara sin ålder utan även sitt nya yrke :) I inbjudan står det att vi ska "fira tills solen går ner"- så vi lär ju inte somna i första taget eftersom solen i princip aldrig går ner här i norrbotten då det är sommar! Att vi sen har nästan sex mil enkel väg hem är ju a piece of cake för oss nordbor :)

Söndag är det ju min dag- och alla andra mammors dag- så vi ska till min mamma och äta strax efter lunch... Tror ni vi tar oss upp i tid?! Ska bli skönt att bli bjuden på mat och det brukar dessutom vara god mat där :) Mina systrar med respektive kommer oxå och minsta syrran har sina småkottar med sig- "nyp- i kinden"- varning utfärdas *S*

Det är SÅ skoj att ha en stor umgängeskrets och att det hittas på något hela tiden men.... ibland behöver man stanna av, andas djupt och bara- bara vara! Ladda batterierna inför kommande arbetsvecka och barnvecka. Såna här helger gör nästan bara att man blir tröttare än innan :)

Dessutom har vi haft FYRA utvecklingssamtal, ett föräldramöte, två fotbollsmatcher och en dansuppvisning- på bara den här veckan- då vi inte har barnen hos oss!! Visserligen går vi inte på alla möten och saker tillsammans, man behöver ju inte sitta två biologiska och två bonusföräldrar på varje kvartsamtal- tala om pressat läge för barnen om man ska ta upp ngt känsligt och så sitter man fem vuxna, inkl lärare, runt bordet... Totalt onödigt! På föräldramötet for vi tillsammans för det var kombinerat med musikalshow och videofilmsvisning och DÅ kan alla berörda "föräldrar" få medverka för att få lite insyn i verksamheten :) Ett är då säkert- vi har fina ungar att vara stolta över, det har vi vetat om men fått bekräftat på utvecklingssamtalen!!!!

Holy shit vad jag ordbajsar, det är ingen hejd på mitt knapprande på tangenterna *s* Är ni med än?!

Inatt är det min sista natt på omrullningsmaskinen- känns jättetråkigt! Jag trivs toppen med mina arbetsuppgifter och arbetskollegor, treskiftschemat har väl varit mindre kul att jobba men.... Har ändå en förhoppning om att kanske få komma tillbaka till hösten igen. Nu då?! Jo, jag ska ju tillbaka på mina gamla avdelningar på måndag och börja om med sexskift- MKT bättre! Trivs med att jobba mer obekvämt men få lediga dagar mitt i veckan, man blir mindre trött av den skiftgången.

En sak måste jag bara få berätta- även om det låter som att jag skryter samt är världens lataste människa. Men min man- han är något utöver det vanliga (för er som inte redan vet det :)) Idag när jag vaknade så luktade det himmelskt gott och jag hörde hur han satte igång kaffet nere i köket. Vet ni vad han hade gjort?! Bakat kanelbullar!!! Och dom var inte bara fina, dom var goda oxå! Efter det fixade han en middag bestående av lax under ostbädd och rotsaksmix i ugnen med stenbitsromsås till. Den här mannen är manlig ut i fingerspetsarna- och största beviset på det (i mina ögon) är att han inte är bangen att lära sig nya- kanske mer kvinnligt betingade- saker. I våras skulle han prova putsa fönster för första gången och vad gör en sann kille- jo, han surfar på nätet och läser hur man ska göra och hur man inte ska göra *skrattar* Likadant gjorde han med sitt första bullbak... Han är ett levande bevis på att "man kan allt bara man vill" (och jag sover extra gott efter nattjobb, i trygg vetskap om att han fixar och donar *ler*) Det är så charmigt!! Men- normalt sett är det han som fixar med bilar, snickrar, donar med veden och gör andra, typiskt manliga, sysslor.

Så är det... En uppdatering som kallas duga va?! ;) Angelica- hoppas du hade laddat med extra mkt kaffe idag :) Ska anta din utmaning senare, inte just nu....
Dax att visa min make lite uppmärksamhet innan jag ska iväg.

Sköt om er och glöm för all del inte att skriva kommentarer- min besöksräknare tickar i rasande fart men knappt någon törs ge sig tillkänna!!! Kom igen nu :)