tisdag 26 maj 2009

Novellvarning...

... utfärdas! Så blir det då jag är dålig på att uppdatera, det händer så mkt i mitt liv som jag vill delge er och då blir det hopplöst långa inlägg (blir ni less så får ni läsa varannan rad eller hoppa över vissa stycken ;) ) Ska försöka sålla bort och inte sväva ut så mkt!

Jag och minstingen hade urmysigt i fredags, vi cyklade till restaurangen med godast mat i omgivningen och där åt kisen en svamppizza och jag lyxade med File black and white med potatisgratäng. Jag vill lova- maten smälter i munnen på det där stället!!! Njöt med en Mariestad i dryckesväg och det var precis som på reklamen- allt blev lugnt och stilla omkring mig! I övrigt har vi varit rätt sociala i helgen, vi har haft besök och varit besökare - och så var den helgen till ända och alla barn åkte iväg och lämnade oss i ett tomrum!

Igår fick Matte ett ryck och grävde ur vår friggebod och rev ner väggarna på vår ruckliga vedbod. Hela baksidan var full av bråte, möbler och annat skit som vi inte behöver spara!! Idag kom så svärfar förbi och tillsammans fyllde dom släplass efter släplass och körde till tippen. Nu ser man golv, väggar OCH tak i friggan och det är SÅ skönt (nu kan vi ju fylla på med ännu mer "bra-att-ha-saker" *s*) Vedboden har bara taket kvar, det ska "äntligen-hemma-matte" rusta upp med nya fina väggar :)

Har shoppat akvarellpennor idag, det ser så fint ut då man färglägger stämplade motiv och vattensuddar för att få mjukare övergångar. Har aldrig provat dessa och egentligen älskar jag promarkerpennorna men man ska inte låsa fast sig vid en teknik va?! Hinner nog inte testa pennorna ikväll eftersom jag snart ska göra skäl för min lön på jobbet men imorn efter sovning- då ni!!

Mer då- jo jag har hunnit vara med min söta mamma på stan idag och fikat. Hon jobbar i stadens lilla present- och hobbyaffär så när hon slutade för dagen var jag där och mötte upp henne. Tror ni jag bara gjorde det?! Nähädå, givetvis hittade jag en hel del att shoppa DÄR OXÅ! Det blev lite brads, chalks, ögon som rör sig (hm- lät skumt va?) och annat smått och gott. Det går bara inte att gå in där utan att handla *suckar*

Nåja, sen har jag varit hos fartiga (nu menar jag inte pruttiga på engelska- även om det skulle passa bra det oxå HAHA) Lisa och fick utväxten eliminerad! Nu är jag ljus som en blonderad blondin även i hårbotten och det känns mkt fräschare då man slipper se de mörka sorgekanterna som kommit med åren. Fördelen med att mörkna på skallen är väl att dom eventuellt kommande grå stråna inte syns på mitt "mörkblonda" :)

Har hunnit scrappa lite men det är fortfarande lite känsligt att visa upp- en liten visning kan jag iaf bjussa på innan jag skriver in något personligt i dom. Det har varit skitkul, för en gångs skull har jag gått ifrån 15*15- modellen och provat lite nya vikningar.



Detta kort har ytterligare en sida på insidan men den visar jag inte förrän om några dagar ;)


Här fick jag klämma fast framsidan för att hålla den stängd, meningen är att kortet ska stå öppet men jag vill ändå visa hur det ser ut i stängt läge


Nu ska jag göra en bloggrunda innan jag ska kramas med maken- sen är det fabriken som fångar mitt engagemang och hjärta hela natten!


Sköt om er!