fredag 22 maj 2009

Snabbinlägg...

.. åter igen... Men jag hittade ett lockande erbjudande inne hos Lena- både för scrappare och icke scrappare- två olika vinster. SÅ skynda dit, innan 31 maj måste ni kommentera för att hinna vara med! JAG vill då definitivt vara med i kampen om en vinst :)

Vi ska snart susa iväg och kika på dynor till altanmöblerna- korkat värre att köpa sånt nu när priserna är som högst men vad tusan- då man glömt bort det under rea-tiden så får man skylla sig själv!

Vi har endast ETT barn hemma och vet ni hur mysigt det är?!?! Har glömt hur lugnt det kan vara och hur mkt tid man kan spendera med ett barn! Det är minstingen i familjen (blivande 7-åringen) som har ensamrätt på oss ända till imorn och jag tror han njuter lika mkt som vi :) Nu ska han till en kompis medan vi åker runt på "tråkiga" affärer, sedan ska han och jag scrappa efter hans eget önskemål (med scrappa menar han måla uppstämplade motiv) och det är kul att sitta och pyssla med denna kille, han kommer med dom mest finurliga och smarta frågorna och uttrycken då man sitter ensamma. Senare ikväll ska maken ut med sitt skiftlag och förlusta sig med god mat och dryck- då ska jag och lilleman oxå ut och förlusta oss- dock inte med samma sorts drycker och inte på samma restaurang utan en som finns i närheten av vår bostad. Han ska få välja VAD han vill ur menyn och sedan ska vi sitta där och bara må!! Men det vet han inte om än :) Gissar att det blir högt uppskattat, våra ungar äter inte på restaurang varje vecka direkt :)) Efter maten kanske vi tar våra cyklar och våldgästar Nicke och Mia (om dom är hemmavid) och tar oss en spel- och kompiskväll.

Nu måste jag svida om och borsta ner svintokvasten på skallen annars skrämmer jag slag på alla förbipasserande människor på affärerna ;) Lyckades dessutom somna med sminket igår- igen!!- så jag ser ut som en halloweensminkad svintokvast *s* Men- så kan det bli då hela familjen somnar kl 20.00 och sover till 09.00!!!! *kors i taket*

Återkommer med scrappat alster snart, det är inte riktigt färdigt för att luftas i allmänhetens ljus än....

Lev och må mina vänner!!