lördag 16 maj 2009

Hjälpas...

... så dålig jag har varit på att uppdatera! Men jag har bara inte haft tid!! Jag har varit på jobbet och jag har försökt hinna vara social- dessa eftermiddagsveckor ÄR sugiga (som våra barn skulle uttrycka sig) Nu har jag iaf fått veta hur jag ska jobba i sommar och från 1/6 går jag tillbaka på samma avdelningar som min kära make jobbar på (och där jag varit i två år innan detta sista halvår) För oss som alldeles nyss påbörjat sommarens prov med tvåveckorsboende för mina barn blev schemat en katastrof! Jag skulle jobba som mest då mina biologiska kottar skulle vara sin "egenvecka" hos oss och HUR kul är det?! Inge kul alls!! :( Var så deppig att jag bara ville gå bakom någon stor pappersrulle och gråta en vårflod. Efter prat Med Matte så beslöt vi att åtminstone kolla med barnens pappa OM det vore genomförbart att byta tillbaka till våra gamla veckor över sommaren- och det gick!! Då kände jag att en hel rullstensås rullade ut ur mitt tyngda bröst och jag blev skitglad!! Så nu ser sommaren helt plötsligt toppenbra ut, jag och Matte är lediga väldigt mkt tillsammans och det är inte många skift jag behöver jobba dom veckorna vi har barnen! KANON :)


Vad har hänt mer då... Jo, vi har ju varit och uppvaktat sötaste 80-åringen i världen- min lilla farmor :) Hon satt som en rakryggad prinsessa i sin soffa med en blomkrans av riktig blomster i håret och log med trötta men lyckliga ögon! Vi var inte så länge eftersom orken skulle räcka till många men det var god mat och gott sällskap!


På kvällen satt vi ute i inglasningen hos Nicke och Mia och spelade spel och hade trevligt. Matte som skulle upp före skam och jobba fm-helg gick hem tidigare med barnen medan jag och Mia följde med Lisa som moraliskt stöd till en fest med "spännande objekt" Kvällen avslutades med te och mackor för mig och Mia. Och vet ni vad.... hennes söta Nicke hade lovat mig cocacola kvällen innan (för cola MÅSTE jag ha dagen efter jag druckit alkohol-oavsett mängd!) så den goa mannen tog cykeln kl 7.30 i morse och handlade 3 liter cola som han lämnade på vår bro!! Är inte det helt fantastiskt snällt?!?! Han är ju snäll hur som haver, men det var extra snällt! *stjärnor i himlen till Nicke"


Har inte hunnit scrappa något men jag har en kartong som ska bli "miniros-kartong" och så här ser originalet ut- bild på den altrade versionen kommer då den är klar :)


Nu ska jag fixa till mig, vi är bjudna på middag ikväll och sedan är det SCHLAGER som gäller för hela slanten! Återkommer imorn för då har jag nog något att visa upp, härliga Monkan, jag och våra döttrar ska sitta och scrappa då vi är ensamma hemma.
Hoppas ni får en jättebra och mysig lördagskväll!!