fredag 1 maj 2009

Första maj...

... och valborgsmässoafton kom och gick. Jag har varit hos min "själasyster" Susanne som fyllde år och eftersom jag vet att hon gillar vin så pillrade jag snabbt ihop ett flaskkort åt henne och hängde det runt halsen på ett supersmaskigt rödvin. Vi har haft myskvällar på golvet framför hennes kamin och där har vi suttit i skenet och värmen från elden med vin och tilltugg och - åtminstone försökt- lösa världsproblem. Tror inte vi kommit så långt än...men trevligt har vi haft :) Denna fina storasyster (själsligt som sagt) träffade jag på jobbet sommaren-06 och vi fann varann direkt fast det skiljer nio år mellan oss. Vi har så många sidor som är likadana och vi har lite smått samma erfarenheter av det hårda livet så- vi kan prata om allt och lite till och även om vi inte hörs så ofta utan många gånger bara ses som flyktigast på jobbet vid skiftavlösning så är Sus en viktig person för mig! Tack syster för att du är du!



Har målat hÄngelflickan med Promarker och chalkat och "glittrat" minirosorna.

Igår hade vi en mysig kväll med våra goa vänner. Jag satt på kökssoffan och i skenet av levande ljus tittade jag mig omkring runt bordet och kände mig så rik!! Här satt lilla jag med världens underbaraste make och mina kära vänner- hemma i mitt kök! Nu låter jag väl efterfull men så är inte fallet *s* Men det var skönt att ha det så mysigt tillsammans. Kvällen började med att jag, maken och äldsta sonen åt en god middag, grillad ute på vår grillplats. Senare dök Lisa, Susanne, Mia, Nicke, Elin, Tobbe, Tommy och Monica upp. Vi åt snask av alla de slag, drack piggelingrogg, öl, vin, whisky och såklart alkoholfri dricka till barn och chaffis :) Sen drog vi på oss kläder (obs- ytterkläder) och så blev det korvgrillning ute vid grillplatsen. Medan vi satt där fick Matte tuppjuck och började skjuta överblivna nyårssmällare. Barnen var överlyckliga! *S*


Mattias tog denna bild då han eldade inför kockandet ute vid brasan. Som i reklamen för Norrlandsguld- "man får vara sig själv för en stund" *S*

Kvällen ändade efter två på natten då sista gästerna kände att deras sängar kallade på dom. Jag har ju dille på att försöka få ordning på torpet innan sänggående för det är SÅ mkt trevligare att kliva upp till ett rent och uppstädat hem, det är t.o.m lättare att vara bakis om det är städat och inte luktar "gamla ölburkar" *huuu* Det var dock fort städat igår, våra gäster vet att bete sig ;)


Nu sitter jag här, sonen äter frukost och Matte sover än! Tror han är lite degig idag men det visar sig väl då han kliver upp :) Jag låter han sova ett tag till, han ska ju cykla till jobbet om några timmar och jobba natt fre och lör så han kan behöva all sömn som går att få!

Återkommer senare ikväll, gör min dagliga bloggrunda då och kollar hur ni har det och ser så att alla har klarat sig undan eldhav och fylleslag :)


Sköt om er!